مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی در این منطقه خبر داد.

آقای نامی گفت: در این بخش چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه اشتغال بر اساس مواد ۱۲۱ و ۱۲۲ قانون کار، ۱۰ درصد از کارکنان و سرمایه گذارانی که تخصص و آموزش آن‌ها مورد نیاز منطقه است را می‌توانیم از اتباع خارجی جذب که این مهم در قانون نیز پیش بینی شده و همچنین بر اساس ماده ۱۲۹ قانون کار به صراحت در خصوص صدور، تمدید و تجدید پروانه کار این افراد اشاره شده که این امکان را به ما می‌دهد که آن‌ها را به کار گیریم.

او می گوید: در ارتباط با مجوز سرمایه گذاری برای اتباع خارجی می‌توانند بر اساس ماده ۶ همین قانون، می‌توانند ۲۵ تا ۳۵ درصد از تجهیزات، امکانات و تولیدات را در منطقه داشته باشند که بر همین اساس با توجه به ۱۰ درصد ابلاغی تلاش خواهیم کرد تا این ظرفیت را در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه‌های بین المللی پیام که بخش زیادی از فعالیت‌های آن در حوزه کسب و کار‌های نوین و دانش بنیان است را جذب کنیم.

به گفته مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، علاقمندان و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه ضمن دریافت اطلاعات کامل و برابر ضوابط با نهایت سرعت و دقت این امادگی در پیام وجود دارد که کار‌های آن‌ها را از استعلام گرفته تا صدور مجوز‌ها به سرانجام برسانیم.

نامی گفت: در همین رابطه مذاکراتی در خصوص کانون دفاتر کفالت، امور مهاجرتی و گذرنامه و پلیس امنیت البرز داشته ایم که تمام فعالیت‌های آن‌ها به صورت الکترونیکی و با سرعت و بدون نیاز به حضورشان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

او می گوید: بر همین اساس هدف ما این است که عملیاتی کردن برنامه‌های در دست اقدام از جمله الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی به بهترین شکل ممکن اجرایی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.