رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست پیامک‌های دریافتی کد تایید عضویت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران اینترنتی با شگردهای مختلف کد تایید عضویت در اپلیکیشن ها را از کاربران گرفته و با مشخصات کاربر وارد اپلیکیشن های مختلف شده و سوءاستفاده می کنند.

او می گوید: کاربران شبکه های اجتماعی هیچگونه اطلاعات خصوصی نظیر کد تایید و رمز عبور را در اختیار این افراد قرار ندهند چراکه مجرمان سایبری با اهداف خاص خود اقدام به طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی و تشویق کاربران به بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی می‌کنند.

جلیلیان گفت: این اقدام مجرمانه زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی آنان را فراهم می‌سازد.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی و غیره از طریق مارکت‌های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام کنند.

او می گوید: کاربران سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را باید به همین طریق دریافت و از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که غالبا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

برچسب ها: کد عضویت ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.