دبیر ستاد طرح ملی رحله گفت: هشتمین دوره طرح ملی رحله از امروز دهم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام هادی سیاری گفت: طرح ملی رحله ویژه برادران ۱۴ تا ۲۲ سال مجرد است و تسلط به روخوانی و روانخوانی نیز جزو شرایط اساسی آن است.

سیاری گفت: طرح ملی رحله که از اواسط تیرماه آغاز می‌شود شامل حفظ سوره مبارکه بقره و جزه سی ام قرآن کریم است و داوطلبانی که برای بار دوم شرکت می‌کنند ضمن تثبیت محفوظات اجزاء جدید را خواهند آموخت ضمن اینکه مدت طرح رحله هم ۴۷ روز است.

او گفت: طرح ملی رحله در ۱۲ استان و ۴۱ شهر، شهرستان و روستا اجرایی می‌شود و با توجه به شرایط که پساکرونایی انتظار استقبال مناسبی از طرح می‌رود.

دبیر ستاد طرح ملی رحله گفت: شهریه طرح رحله در مراکز مختلف متفاوت است، اما حداقل شهریه ۵۰۰ هزار و حداکثر آن ۲ میلیون تومان است که البته با توجه به شرایط اقتصادی نیاز به حضور خیرین و نیک اندیشان هم وجود دارد و هر گامی که در مسیر نشر قرآن کریم برداشته شود علاوه بر اینکه ما را در خدمت رسانی بهتر یاری میکند بهترین توشه معنوی است.

این حافظ قرآن کریم در پاسخ به این پرسش که چرا که امکان ثبت نام رحله برای خواهران وجود ندارد گفت: طرح ملی رحله در حال حاضر ویژه برادران است و علت عدم نام نویسی از خواهران فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم است که البته امیدواریم با بوجود آمدن شرایط مناسب در سال‌های بعد امکان نام نویسی بانوان گرامی نیز فراهم گردد.

او گفت: طرح ملی رحله با همکاری معاونت قرآن عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور اجرایی می‌شود و علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاع بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۷۱۵۳۲۸۴۶۰۰ تماس بگیرند.

حجت الاسلام سیاری گفت: انتظاری که از علاقمندان داریم ثبت نام در موعد مقرر است هر چند امکان تمدید مهلت زمان نام نویسی نیز وجود دارد...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار