صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی از تقویت سامانه بارش‌زا توام با رعد و برق و بارش تگرگ خبر داد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: بارش‌های رگباری از اواخر وقت امروز از نواحی غرب استان آغاز می‌شود و تا پایان وقت چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد.

بیشترین حجم بارش‌ها از اوایل وقت روز دوشنبه و روز سه شنبه در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان‌ها و مناطق درگز، قوچان، کلات، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، ریوش، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، بردسکن، گناباد، کاخک، شمال خواف، رشتخوار، فیروزه، ارتفاعات بینالود و هزار مسجد و مشهد و در روز چهارشنبه در شهرستان‌ها و توابع سرخس، صالح آباد و شمال تربت جام ایجاد خواهد شد.

در مدت فعالیت این سامانه آبگرفتگی، سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه و همچنین احتمال وقوع صاعقه در استان وجود دارد، همچنین وزش باد شدید در برخی نقاط با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

دمای روزانه هم بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و دمای حداقل شبانه بین ۶ تا ۸ درجه در روز سه شنبه در مقایسه با امروز کاهش خواهد داشت.

توصیه می‌شود از توقف و تردد به حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد اندیشیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار