مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: حق نداریم مردم را به دسته‌های خوب و بد یا مذهبی و غیرمذهبی تقسیم‌بندی کنیم زیرا خدا با همه انسان‌ها مهربان و بخشنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی، امروز در نشست "امید اجتماعی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی" گفت: اگر بخواهیم کار جدی برای مردم در زمینه اُمید اجتماعی انجام دهیم باید تفکیک مذهبی ایجاد شده در جامعه حذف شود.

برای ایجاد امید در جامعه باید تفکیک مذهبی را برداریم، زیرا همه مردم دارای نیاز‌های معنوی هستند که می‌تواند امید‌های جدی در جامعه ایجاد کند.

اوبا تاکید بر تاثیر عمومی عشق، محبت و وفا در جامعه گفت: ما باید به دنبال مبنا‌های انسانی برای امیدآفرینی در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام فوقی بر اهمیت وحدت و تقریب مذاهب و ادیان الهی در این پیوند، پرداخت وگفت: نگاه‌های معنوی نباید فقط به مسجد‌ها و حسینیه‌ها محدود شود، زیرا همه انسان‌ها نیاز‌های معنوی دارند و نیازمند بستر‌های فرهنگی و مذهبی هستند.

تفکیکی که غرب در کشور ما در زمینه مذهبی و غیرمذهبی بودن ایجاد کرده، ضربه محکمی به ویژه در زمینه کاهش امید در جامعه وارد آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان می‌گوید از جامعه مذهبی گِله‌مند هستیم، زیرا جامعه مذهبی باید خود را سیار بداند و تفکیک مذهبی و غیرمذهبی و جدایی بین افراد جامعه و عناوین آن‌ها از خطرات جدی بشمار می‌آید که در جامعه اتفاق افتاده است و امروز در باره آن بحث می‌کنیم.

به گفته او نگاه تمدن غربی، شهوت‌آلود و به دور از معنویت است، زیرا آن‌ها می‌خواهند معنویت را از جامعه بگیرند به همین دلیل ما نباید بحث فرهنگی و معنویت را از هم جدا کنیم.

حجت الاسلام فوقی به برنامه بهار قرآن (جزء‌خوانی قران کریم در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان) پرداخت و گفت: این برنامه از طرف بخش‌های مختلف مورد توجه و تقدیر قرار گرفت و در طول برگزاری آن اقشار مختلف مردم حتی قشری که بزعم عده‌ای، تیپ غیرمذهبی دارند هم شرکت کردند، زیرا همه آن‌ها به معنویت نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.