فرماندار خاش گفت: ساده انگاری کرونا و بی توجهی به انجام واکسیناسیون و نکات بهداشتی برای جامعه و دولت بویژه نیرو‌های عرصه سلامت هزینه به بار می‌آورد.

صاحب‌گل صالحی  در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته سلامت خاش با گرامی داشت مناسبت‌های هفته معلم، کار و کارگر، شورا‌ها و سلامت و ایمنی و صلیب سرخ و قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر  گفت:تزریق واکسن کرونا در این شهرستان در مرحله اول ۸۴ درصد، در مرحله دوم ۶۸ درصد و در نوبت سوم ۲۶ درصد است، بنابراین برای بالا بردن ایمنی بدن و پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی اهمیت دادن به واکسیناسیون ضروری است.

صالحی گفت: واکسیناسیون مرحله چهارم برای کارکنان حوزه سلامت و بهداشت و افراد دارای سن بالا و بیماری‌های زمینه‌ای در دستور کار بوده و افرادی که واکسن سه نوبت را دریافت کرده اند بعد از گذشت چهار تا شش ماه می‌توانند واکسن چهارم را دریافت کنند.

فرماندار خاش گفت:الحمدالله در دو ماه اخیر فوتی کرونایی گزارش نشده و در اردیبهشت ماه یک مورد مثبت کرونایی داشته ایم که خارج از استان به این بیماری مبتلا شده و وضعیت مطلوبی در این موضوع داریم.

صالحی گفت: در مبحث بیماری تالاسمی و مقابله با مالاریا عملکرد بهداشت و درمان و حوزه سلامت خاش بسیار مثبت بوده و در ۱۰ سال مالاریا گزارش نشده است.

فرماندار خاش گفت: همکاری بین بخشی و تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای تحقق برنامه‌های سلامت محور ضروری است.

 رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش هم گفت: در ایام گرامی داشت هفته سلامت برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های حوزه سلامت، برگزاری مسابقات نقاشی، برپایی نمایشگاه سلامت و صبحانه کاری ادارات، همایش پیاده روی، جشن سلامت، تجلیل از کارکنان و فعالان عرصه سلامت و مانور زلزله و ایمنی و پاکسازی شهر خاش از وجود زباله و نخاله‌های ساختمانی و آموزش فرزندآوری و تغذیه سالم اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار احمد مهرابیان جانشین فرمانده سپاه خاش نیز گفت: همگام با جهادگران عرصه سلامت و بسیج سلامت برنامه اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم، تجلیل از کادر درمان و اهدای خون بسیجیان، ارسال پیام‌های سلامت محور، برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رزم پیاده گردان‌های بسیج در هفته سلامت خاش اجرا می‌شود.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه خاش هم  گفت: در نماز‌های جمعه و جماعات برنامه‌های اطلاع رسانی پیشگیری از تالاسمی و جمع آوری فاضلاب‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی و پرهیز از مصرف و خرید و فروش مواد مخدر در اولویت است.
در ادامه حکم انتصاب محمدامین میربلوچزهی خبرنگار ایرنا خاش به عنوان مشاوره رسانه‌ای از سوی امام جمعه خاش به وی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار