دولت سوریه و نیرو‌های قسد با میانجیگری روسیه، پس از ۲۰ روز به توافق رسیدند و به محاصره حسکه پایان دادند.

با میانجیگری روسیه، دولت سوریه با گروه موسوم به «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» (قسد) برای پایان دادن به محاصره قسد علیه بخش‌هایی در حسکه به توافق رسیدند.

به گزارش المیادین، با انتشار خبر توافق میان دمشق و قسد پس از بیست روز، زندگی به مناطق در کنترل نظام سیاسی سوریه در شهر‌های «حسکه» و «قامشلی» به روال عادی بازگشت و برخی از واحد‌های خدماتی مثل نانوایی‌ها بلافاصله کار خود را از سر گرفتند.

در میان سکوت آمریکا، قسد با محاصره غیرنظامیان در حسکه کوشید دمشق را زیر فشار بگذارد و به نوعی با افزایش مطالباتش از نظام سیاسی سوریه، سعی کرد فشار نیرو‌های ترکیه را از منطقه‌های تحت تسلطش جبران کند، زیرا هدف قسد این بود که سوریه و روسیه را وادار کند ترکیه را در شرق فرات تحت فشار قرار دهند.

محمد کمال جفا، کارشناس مسائل راهبردی، معتقد است با سکوت آمریکا در برابر حملات اخیر ترکیه، قسد به این نتیجه رسید که بهترین کار این است که با نیرو‌های سوری به توافق برسد، زیرا این توافق موجب باقی ماندن نیرو‌های سوریه در این منطقه می‌شد و این حضور، تنها توجیه قانونی بود تا نیرو‌های ترکیه نتوانند این منطقه‌ها و به نوعی بخش‌های شمال سوریه را هدف یورش‌های خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار