رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان گفت:محدوده گردشگری سد سورال این شهرستان همزمان با هفته زمین پاک از وجود زباله پاکسازی شد.

آکو محمدی گفت: به منظور جلب مشارکت عمومی در امر حفاظت از محیط زیست، با همکاری اداره میراث فرهنگی، راهداری، دهیار و شورای روستای گزگزاره و انجمن‌های زیست محیطی دهگلان اقدام به پاکسازی محدوده گردشگری سد سورال کردند.

او گفت: هدف عمده گرامیداشت روز جهانی و هفته زمین پاک، یادآوری اهمیت زمین و حفظ و حراست از آن است و شعار سال جاری روز زمین پاک با عنوان سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک اعلام شده که در این راستا باید همت خود را بر پاکسازی زمین از پلاستیک و زباله معطوف کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان گفت: این روز‌ها پلاستیک به یک آفت و بلا برای آسیب زدن به محیط اطراف و زمین تبدیل شده و باید تلاش کنیم این چهره زشت را از شهر‌ها و محیط اطراف پاک کنیم و این اقدام را مختص به یک روز خاص ندانیم و بر اجرای مداوم آن مسرّ باشیم.

محمدی در ادامه اهمیت پاکسازی را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و مشارکت تمامی سازمان ها، نهادها، اشخاص حقیقی و حقوقی استان ها، را خواستار شد.

او گفت: در این آیین کلاس‌های آموزشی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش در سطوح مدارس شهرستان دهگلان نیز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.