شهردار سنندج:

پایتخت کتاب ایران نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی همه دستگاه‌های فرهنگی است

سید انور رشیدی گفت: سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران و نوروز جهان،نیازمند حمایت مادی و معنوی است لذا همه دستگاه‌ها و شهروندان در کنار شهرداری و شورای شهر وظیفه‌دارند در مناسبت‌های فرهنگی در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری این شهر تلاش کنند.

شهردار سنندج در مراسم اختتامیه روز سنه، به مناطق گردشگری شهر سنندج اشاره کرد و  گفت: پارک جنگلی آبیدر، عمارت خسرو آباد، خانه کرد، حمام خان و... شهر سنندج را چندین برابر جذاب و دیدنی کرده است.

رشیدی می گوید: شهر خلاق موسیقی، نامگذاری روز سنه و شهر کتاب ایران نیازمند حمایت مادی و معنویی است لذا همه دستگاه‌ها و شهروندان در کنار شهرداری و شورای شهر وظیفه‌دارند نه‌تن‌ها در مناسبت‌های فرهنگی همچون روز سنه و ایام نوروز بلکه در تمام طول سال در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری و زیبا‌های این شهر به تمام مردم دنیا از طریق شبکه‌های مجازی تلاش کنند.

او گفت: رویداد‌های فرهنگی با همکاری بسیاری از افراد از جمله استاندار کردستان بوده که مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های ایشان است که توجه ویژه به استان فرهنگی کردستان دارد.

شهردار سنندج، با اشاره به اینکه شهر سنندج جایگاه بلند و بزرگی در سطح کشور و جهان در ابعاد مختلف تاریخی دارد گفت: وجود مفاخر، مشاهیر و هنرمندان نامی و همچنین اماکن تاریخی و فرهنگی باعث شده که سنندج همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

رشیدی گفت: تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر در ثبت برند‌های جهانی نظیر پیوستن سنندج به شبکه شهر خلاق یونسکو درزمینهٔ موسیقی، ثبت سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین ثبت این شهر به‌عنوان پایتخت نوروز جهان ازجمله اقدامات ماندگار فرهنگی است که در راستای معرفی هرچه بیشتر این شهر به جهانیان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.