ما به تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان اصرار داریم

استاندار قم گفت: ما به تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان اصرار داریم، و از موضع حاکمیتی نیز ورود پیدا می‌کنیم، و در برابر تغییر کاربری خوابگاه‌های دانشجویی و زمین‌هایی که برای این امر واگذار شده هم ایستادگی می‌کنیم.

 سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم، در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت: بخشی از نشاط دانشگاه‌ها به وسیله تشکل‌ها تحقق پیدا می‌کند.

استاندار قم با اشاره به نقش تشکل‌ها در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: اگر مسائلی در دانشگاه‌ها وجود دارد، تشکل‌ها باید وارد عرصه شوند، مسائل مختلف مطرح، و به دور از سیاه‌نمایی و اهانت به یکدیگر و در یک فضای آرام و منطقی محل مباحثه قرار بگیرد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مطالبه‌های صنفی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: استانداری قم برای پیگیری مطالبه‌های دانشجویان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری آمادگی کامل دارد.

استاندار قم گفت: موضوع حجاب و عفاف یک ضرورت است، ولی متحدالشکل بودن حجاب در دانشگاه‌ها ضروری نیست، این مساله در قانون تعریف شده و مسئولان دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی و آموزشی نیز باید به آن توجه کنند.

شاهچراغی خوابگاه دانشجویی و غذاخوری را از موضوع‌های کلیدی و اساسی در دانشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: ما به تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان اصرار داریم، و از موضع حاکمیتی نیز ورود پیدا می‌کنیم، و در برابر تغییر کاربری خوابگاه‌های دانشجویی و زمین‌هایی که برای این امر واگذار شده هم ایستادگی می‌کنیم.

استاندار قم همچنین ارتباط مستمر دانشگاه‌ها با حوزه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری را ضروری خواند و گفت: در دوران کرونا مشکل‌هایی ایجاد شده و ذائفه‌ها و خواسته‌ها و همچنین جنس ورود به دانشگاه‌ها در مقایسه با گذشته تغییر کرده، مسئولان دانشگاه‌ها باید در خصوص این مسائل با معاونت سیاسی استانداری رایزنی داشته باشند، تا در استان و یا در صورت نیاز در سطحی ملی پیگیری شود.

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه پذیرش دانشجو باید مطابق با امکانات دانشگاه‌ها باشدگفت: نباید صرفا برای حل مشکل‌های اداری دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو کنیم.

استاندار قم در ادامه موضوع تجمیع دانشگاه‌ها را برای رفع مشکل‌های موجود در این مراکز مورد توجه قرار داد و گفت: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مطالبه‌های صنفی، تعداد دانشجویان در دانشگاه‌ها از ظرفیتی که وزارت علوم مشخص کرده فراتر نرود.

قم دارای ۲۵ مرکز علمی و دانشگاهی است و ۷۴ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

نشست هم‌اندیشی استاندار قم با مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف از جمله دانشگاه‌های قم، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی، حضرت معصومه (س)، پیام نور، طلوع مهر و پارک علم و فن‌آوری برگزار شد و طی آن طرح‌ها و برنامه‌ها در خصوص موضوع‌های گوناگون به‌ویژه تحقق شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار