سرپرست معاونت محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان یزد از نظارت این اداره کل بر نقل و انتقالات بین استانی پسماند صنعتی و ویژه خبر داد.

سید مصطفی میرزاده گفت: در طول سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون مدیریت پسماند و با دقت نظر و پیگیری دقیق نقل و انتقالات پسماند‌های صنعتی استان و نیز صادرات و واردات آن مورد نظارت قرار داشته است و کلیه موارد از طریق سامانه جامع حفاظت محیط زیست و با بازدید و نظارت حضوری صورت گرفته است.

او گفت: در سال گذشته ۵۱ مورد نقل و انتقالات بین استانی پسماند صنعتی و ویژه مورد نظارت قرار گرفت. در این مدت مقدار ۶۸۷۹۳۶۰ کیلوگرم پسماند مدیریت شد که به تفکیک ۲۱۷۸۶۵۵ کیلوگرم دریافت شده و ۱۱۲۳۳۲۵ کیلوگرم ارسال شده می‌باشد.

سید مصطفی میرزاده گفت: ۲۱ مورد واردات پسماند‌های مشمول الحاقیه ۹ کنوانسیون بازل به استان برای استفاده در کارخانجات بازیافت، به وزن مجموعاً ۵۵۵۰۰ تن صورت گرفته است.

این مقام مسئول تشکیل ۱۲ مورد کارگروه پسماند استانی و شهرستانی و کمیته‌های فنی پسماند و همچنین ۱۲ مورد پایش از واحد‌های دارای سد و مخزن باطله، ۳۰ مورد پایش و نظارت بر مکان‌های دفع پسماند‌های عادی، ۷۰ مورد نظارت زیست محیطی بر روی صنایع دارای پسماند‌های صنعتی و ویژه و واحد‌های بازیافتی و ۵ مورد رسیدگی به شکایات در سامانه سامد که منجر به صدور ۶۰ مورد اخطار و در صورت عدم مدیریت اصولی پسماند‌ها در مهلت تعیین شده، معرفی متخلفین به مراجع قضایی شده است را از دیگر اقدامات حوزه محیط زیست انسانی این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.