رئیس پلیس فتا خوزستان نسبت به کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه و زکات و کفاره هشدار داد.

سرهنگ کار آگاه علی حسینی گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سواستفاده از مردم بهره می‌برند و گرچه پلیس فتا نیز همواره با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

به گفته او با نزدیک شدن به ایام عیدسعید فطر این نگرانی وجود دارد که افراد کلاهبردار و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و ... کنند.

سرهنگ حسینی می گوید: کاربران دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکرده و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند.


این مقام مسئول گفت: اگر به هر علتی قصد پرداخت اینترنتی مبلغ فطریه از طریق وبسایت ارگان‌ها و نهاد‌های مجاز را دارید قبل از انجام عملیات بانکی از طریق منابع معتبر و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما از صحت و سقم آدرس سایت و درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنید.

این مقام انتظامی گفت: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان هست و از کاربران این فضا خواست تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir بخش فوریت های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند تا از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره مند گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.