رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: متخلفان عرصه منابع طبیعی برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

سید حمید حسینی گفت: ۲۱ درصد از این پرونده ها معادل ۱۹ فقره در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع درختان، قاچاق چوب و زغال بوده است.

او می گوید: ۱۹ پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی از پارسال تاکنون در این شهرستان تشکیل شد که متخلفان اقدام به تصرف ۱۰۸ هزار و ۹۲۷ متر مربع اراضی ملی کرده بودند.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۴ متخلف پارسال تاکنون در زمینه قطع درختان جنگلی و بوته کنی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند ، گفت: متخلفان اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت، اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

او می گوید: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

حسینی گفت: همچنین در این مدت ۱۳ پرونده تخلف قاچاق چوب و زغال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

او از تلاش و همکاری دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

رفع تصرف ۵۲۱ متر مربع از اراضی ملی باشت

 دادستان عمومی باشت گفت: از پارسال تاکنون ۵۲۱ هزارو ۶۹۷مترمربع  از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شده، که این مقدار اراضی ملی از دست ۱۷ سودجو خارج شد.

سید علی رجایی منفرد می گوید: دره باشت،  پشت کوه خان احمد و  امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آن ها رفع تصرف شده است.

او گفت: طبق تبصره یک ماده ۵۵ بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از پارسال تاکنون از دست سودجویان خارج شد.

به گفته رجایی منفرد، این متخلفان زمین های تصرفی را زیر کشت مرکبات (لیمو ترش و پرتقال) به تصرف خود درآورده بود که طبق ماده ۵۵ در  کمترین زمان ممکن (بدو تصرف) این شهرستان قلع و قمع و رفع تصرف شد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.