مقام سابق سعودی: از کمک آمریکا «ناامید» هستیم

رئیس سابق اطلاعات عربستان تایید کرد این کشور نسبت به کمک آمریکا برای مقابله با تهدیدات امنیتی جنبش انصارالله «ناامید» شده است.

«ترکی الفیصل»، یکی از اعضای ارشد خاندان سلطنتی عربستان و رئیس سابق اطلاعات این کشور در یک مصاحبه ویدئویی با روزنامه سعودی عرب نیوز با اشاره به حملات موشکی و پهپادی یمن گفت: «سعودی‌ها رابطه عربستان و آمریکا را استراتژیک می‌دانند. اما حالا احساس ناامیدی می‌کنیم، آن‌هم در زمانی که دو کشور باید در مقابله با اقداماتی که ما نه تنها آن را تحریک‌کننده بلکه خطری برای ثبات منطقه می‌دانیم، در کنار هم باشند».

به گزارش رویترز، این مقام سعودی گفت: «ما طی این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی را (با آمریکا) داشته‌ایم و شاید در حال حاضر این یکی از دوره‌های افت در روابط باشد، به‌ویژه از زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود گفت که عربستان را از مباحث اصلی کشور کنار خواهد گذاشت و البته که او به آنچه که گفت عمل کرد».

گفتنی است روابط آمریکا و عربستان که در دوران دونالد ترامپ، ریاست جمهوری پیشین آمریکا گسترده و محکم شده بود، اما این روز‌ها رو به تزلزل می‌رود. عربستان و امارات به چتر امنیتی آمریکا وابسته هستند و معتقدند تعهد آمریکا به این دو کشور در مسئله تامین امنیت کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر، جنگ اوکراین به این تنش‌ها دامن زده است چرا که تولیدکنندگان اوپک در برابر درخواست آمریکا برای پمپاژ بیشتر نفت برای کاهش قیمت‌ها مقاومت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۰:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
لا اقل یک بار در عمرت ای ترکی الفیصل نگاهی به دلار امریکا بینداز و با چشم کورت ببین که روی دلار امریکا که از او نا امید شدی نوشته شده:in god we trust یعنی: (توکلت علی الله) ان که تو بر او توکل کرده ای بر خدا (حداقل به دروغ) توکل کرده. تو که خادم الحرمین الشریفین هستی از یاد خدا غافلی و منتظر التفاتی از جانب امریکا هستی؟ ای ترکی تو مرا یاد صدام معدوم می اندازی که یک رگش ترک بود. من از جانب بایدن به تو نصیحت میکنم: با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باش هر چه خواهی کن. شما چرا با دست غذا می خوری؟ پس قاشق چی؟ می خواهی قاشق خدمتتان بیاورم؟ یا صاحب السمو؟ با قاشق چی نمیشه که با دست ظعام میل می فرمایی؟ در عرپستان شعوذی با دست طعام میخورید؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۳:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون میگویی نا امید هستم دروغ میگویی. عرب عربستانی متخصص فتنه است و این در تاریخ شدیدا و کرارا نقش بسته و از خاطر ما محو نمیشود که هر فتنه ای که برخاست منشا ان فتنه عریستان سعودی بود هست و خواهد بود تا ابد.
Netherlands
7891
۱۷:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای ترکی فیصل که شاهزادگیت را بن سلمان از تو گرفت. 1400 سال پیش شما با کمک رومی ها که ما ایرانی ها پس از بیست و پنج سال جنگ که با رومی ها کردیم و ما پیروز میدان بودیم. اما شما همسایه ما با نقشه کثیف خالد بن ولید لعنت الله علیه به پیامبرتان حمله به ایران را تحمیل کردید و به کشوری حمله کردید که نای جنگیدن نداشت و شما تنها که به این کار مبادرت نورزیدید بلکه بهترین تیر اندازان شما همان رومی هایی بودند که ما بیست و پنج سال شکستشان داده بودیم. این گونه شما عروبت و شجاعت و مردانگی و حمیت تان را به رخ کشیدید. ان پیامبری که گروه جوانمردان را اداره می کرد کجا و حمله نطامی به همسایه کجا؟ واما بعد راجع به یار غارتان امریکا. بین الاحباب یرفع الاداب. دوباره به اغوش گرم امریکا بر می گردی نگران نباش. ببینم با همکاری با امریکا حریف اوس می شوی؟ ما هنوز بوی خدا را از جانب یمن استشمام میکنیم نه در خانه کعبه. که یا من ولد فی الکعبه و فزت و رب الکعبه. ولی یمن چیز دیگریست.
آخرین اخبار