مجوز مشاغل خانگی که به صورت مجوز محور فعالیت می‌کنند در ۳ روز کاری صادر می‌شود.

راستگو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بنا بر رویکرد جدید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص صدور مجوز در سامانه مشاغل خانگی، مجوز‌های مشاغل خانگی که در قالب مجوز محور هستند حداکثر ظرف ۳ روز کاری در صورت عدم تأیید دستگاه اجرایی تخصصی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها به صورت خودکار صادر می‌شود.  

او گفت: کارکنان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز مشاغل خانگی، ملزم به کنترل روزانه سامانه و بررسی درخواست‌های متقاضیان هستند.

به گفته راستگو بر اساس روال تعریف شده در سامانه، مجوز‌های ثبت محور مشاغل خانگی، به صورت خودکار و بلافاصله پس از اتمام ثبت نام توسط متقاضیان صادر می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به منظور نظارت بر مجوز‌های صادر شده، نهایتا پس از ۴۵ روز از تاریخ صدور مجوز‌های مشاغل خانگی، بازدید از محل اجرای طرح توسط نماینده دستگاه اجرایی تخصصی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و نتیجه بازدید در سامانه مشاغل خانگی ثبت می‌شود.

او گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات قانونی متقاضیان، در خصوص ابطال مجوز تصمیم گیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.