رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حدود ۱۲ هکتار اراضی ملی واقع در ابتدای جاده سمنان- دامغان تحویل ماموران یگان حفاظت شد.

آقای سماوی گفت: این زمین که بخشی از اراضی ملی پلاک ۲۱۷-۲۲۴-۲۲۶ اصلی بخش ۶ ثبتی سمنان است در مجاورت شهرک صنعتی سمنان قرار دارد و در سالهای گذشته فردی با صحنه سازی و ایجاد آثار تصرف قصد تملک آن به نفع خود را داشت.

با ورود اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به موضوع و طرح دعوی در مراجع قضایی و پس از چندین مرحله رسیدگی قضایی ، در نهایت حکم قطعی مبنی بر محکومیت متصرف به خلع ید، پرداخت خسارت و اُجرت المثل ایام تصرف به نفع منابع طبیعی صادر شد.

 حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی با حضور ماموران اجرای احکام دادگستری و نماینده دادستان شهرستان سمنان اجرا و اراضی به رفع تصرف و تحویل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان شد.

با گزارش به موقع مردم و همیاران طبیعت از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می شود و به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان در اراضی ملی تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی اراضی ملی را تحت نظارت و پایش قرار می دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.