مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان از ظرفیت باقی مانده در مراکز اقامتی استان جهت پذیرش مسافران در ایام عید فطر خبر داد.

محسن صادقی گفت: با کاهش شیوع کرونا شاهد افرایش ۹۷ درصدی ورودی‌های استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته هستیم، اما درخصوص تکمیل ظرفیت اقامتی استان نگرانی وجود ندارد.

او گفت: شکایاتی درباره بهای سنگین اخذ شده جهت اجاره منازل استیجاری داشتیم، اما شهروندان بدانند که موضوع منازل استیجاری در این دوره از سفر‌ها منتفی است و هیچ برنامه‌ای در این خصوص نداشته و نظارتی صورت نمی‌گیرد.

همزمان با عید سعید فطر، بسیاری از رسانه‌های داخلی از تکمیل مراکز اقامتی شهر‌های اصفهان و کاشان خبر دادند که برای گردشگران دغدغه‌هایی به وجود آورده است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان می‌گوید: ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها ۱۶ هزار و کل ظرفیت اقامتی با احتساب بومگردی ۳۷ هزار نفر است که در روز ۱۵ هزار نفر پذیرش داریم و به طور نسبی ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها تکمیل است.

او درباره ظرفیت‌های باقی مانده گفت: مشکلی درخصوص پذیرش مسافر نداریم و برنامه ریزی‌هایی توسط شهرداری‌ها صورت گرفته از جمله در شهر اصفهان، باغ فدک با ۱۵ هزار نفر ظرفیت پذیرای مسافران است که تا کنون تعداد هزار و پانصد نفر از آن تکمیل شده و ظرفیت زیادی همچنان خالی است.

صادقی معتقد است: اگر ظرفیت باغ فدک نیز تکمیل شد، در شرایط اضطراری ورزشگاه‌ها هم در چرخه اسکان قرار خواهند گرفت.

او در پایان مسافران را به استفاده از یک سامانه توصیه کرد و گفت: مسافران می‌توانند با استفاده از سامانه مسافریار، مقصد سفر خود را به سایر شهرستان‌های استان تغییر داده تا از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها بازدید کرده و از تراکم جمعیت در شهر اصفهان جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار