یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اثر چشمگیری دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان از برگزاری ۵۰ یادواره شهید در این شهرستان خبر داد.

محمد داوری گفت: کار برای شهدا خدمت به خانواده‌های آن‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقابله با هجمه‌های دشمن است.

او گفت: شاید مردم از اقدامات بنیاد شهید آنچنان که باید مطلع نشوند؛ اما یادواره شهدا به لحاظ جنبه عمومی و بازتاب اجتماعی در انتقال این فرهنگ ارزشی اثر چشمگیری دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان بهره‌مندی از ظرفیت ائمه جماعات به عنوان راویان انقلاب در راستای جهاد تبیین و روشنگری نسبت به هجمه سنگین دشمن و تبلیغات مسموم استکبار را مهم دانست.

داوری گفت:  ائمه جماعات به واسطه ارتباط مستمر با مردم در سنگر مساجد می‌توانند در این مسیر تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشند.

او یکی از بستر‌های جهاد تبیین و روشنگری را برگزاری یادواره شهدا دانست و گفت: با توجه به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان اردیبهشت سال آینده، این برنامه زمینه را برای برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت گسترده نسبت به سال‌های قبل در شهرستان‌ها فراهم کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان توجه دولت سیزدهم به نهاد‌های فرهنگی به خصوص بنیاد شهید را قابل توجه ارزیابی کرد.

داوری گفت: پس از هم‌اندیشی با سپاه ناحیه شهرستان مقرر شد تقویم زمان‌بندی به منظور برگزاری یادواره‌ها و برنامه آبروی محله دهستانی، منطقه‌ای و شهرستانی تنظیم شود.

او از برگزاری ۵۰ برنامه یادواره شهید در سطح شهرستان خبر داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان گفت: در راستای این برنامه با برگزاری یادواره شهدای ۳۹ شهید روستای آرتیمان شب ۲۱ رمضان و یادواره شهدای سرابی در گلزار شهدای این منطقه آغاز شد.

داوری گفت:  یادواره شهدای طلبه و روحانی در حوزه علمیه برادران روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می شود.

اوگفت: در همین راستا چند برنامه از جمله تجلیل از ۱۴ خانواده از شهدای طلبه و روحانی طی چند روز صورت گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان تعداد شهدای طلبه تویسرکان را ۲۱ شهید دانست که پیکر مطهر ۱۴ تن در شهرستان آرمیده و خانواده‌های آن‌ها زیر پوشش بنیاد شهید هستند.

داوری گفت: از این تعداد شهید اسماعیل بیاتی از شهدای دوران انقلاب است و شهید شاخص امسال تویسرکان هم به نام «سردار شهید عبدالصالح رفعت» از شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس مزین شده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار