ائتلاف سعودی-آمریکایی با نادیده گرفتن آتش‌بس، یک کشتی دیگر که مقادیر زیادی گاز به مقصد یمن حمل می‌کرد را توقیف کرده است.

شرکت گاز یمن تایید کرد که ائتلاف عربی-آمریکایی با نقض مکرر مفاد آتش‌بس، یک کشتی گازی به نام «یوجینا» با بیش از هشت هزار و ۲۵۸ تن گاز خانگی را توقیف کرد.

علی معاصر، سخنگوی رسمی این شرکت به خبرگزاری یمن (سبا) گفت: «ائتلاف متجاوز از ۲۷ آوریل گذشته بدون توجه به آتش‌بس اعلام شده و مجوز ورود سازمان ملل به بندر الحدیده، این کشتی را توقیف کرده است».

او در ادامه گفت: «تداوم توقیف کشتی گازی علاوه بر گرانی قیمت گاز، موجب تنگنا‌های عرضه و افزایش رنج شهروندان در سایه سوء استفاده و دزدی دریایی مستمر ائتلاف متجاوز خواهد شد».

این شرکت گاز از سازمان ملل خواست تا به وظیفه خود عمل کرده و کشتی گازی یوجینا را که توسط ائتلاف سعودی توقیف شده، آزاد کند. مقامات شرکت گاز یمن همچنین خواستار اجرای کامل آتش بس اعلام شده و توقف دزدی دریایی کشتی‌های حامل گاز، مشتقات نفتی، مواد غذایی و دارویی شدند.

اواخر فروردین ماه امسال بین یمن و نیرو‌های ائتلاف متجاوز با میانجیگری سازمان ملل، آتش‌بس برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد. از آن زمان تاکنون منابع نظامی یمن بار‌ها از نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های ائتلاف خبر داده اند. جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرد پاسخ به لغو آتش بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار