ژنرال آمریکایی:

روسیه و چین به دنبال تغییر اساسی در نظم جهانی هستند

فرمانده ارتش آمریکا با اشاره به افزایش قدرت روسیه و چین، در خصوص بروز درگیری بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ جهانی هشدار داد.

ژنرال «مارک میلی» در سخنرانی خود در مجلس سنا، چین و روسیه را کشور‌هایی با قابلیت‌های نظامی قابل توجه توصیف کرد که به دنبال تغییر اساسی نظم مبتنی بر قوانین فعلی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جلسه استماع سنا ارزیابی نسبتاً بدی از وضعیت جهانی با توجه به بحران جاری در اوکراین ارائه کرد. به گفته این مقام دفاعی آمریکا، جهان در حال ورود به دنیایی است که بی‌ثبات‌تر از قبل می‌شود.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه با اشاره به وجود خطر جنگ هسته‌ای اعلام کرد کشور‌هایی وجود دارند که این تهدید حمایت می‌کنند. لاوروف با تأکید بر این‌که مسکو همچنان به این اصل پایبند است که جنگ هسته‌ای غیرقابل قبول است، گفت خطر جدی است و نباید آن را دست‌کم گرفت.

لاوروف همچنین از کمک‌های نظامی آمریکا و برخی از متحدانش به اوکراین در بحبوحه درگیری‌ها انتقاد و استدلال کرد که این کمک‌ها روند حل مناقشه از طریق دیپلماسی را مختل می‌کند.

از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا، انگلیس، آلمان و تعدادی از کشور‌های اروپایی مجموعه وسیعی از تسلیحات و تجهیزات، از جمله سیستم‌های تسلیحات ضد هوایی و ضد تانک قابل حمل و خودرو‌های زرهی را در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند.

تاکنون واشنگتن بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی و نظامی کرده است. این حمایت مالی با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۱:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی از مفاهیم اساسی دمکراسی تایید هولوکاست است. هولوکاست مجعول تفکر ژانگولرها و لمپن های یهودی است که هشتاد سال است با شعبده بازی و افسانه سازی از هر کس که دلشان خواست هر قدر که دلشان خواست غرامت!جنگی می گیرند و پولش را صرف خریدن املاک فقرا میکنند. روسیه و چین حالشان از این سیرک بی مزه نخ نما و بی پایه و اساس بهم خورده و انرا بر نمیتابند. حرف دروغ شنیدنش انسان را بیشرمانه معطل میکند.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من معذرت میخوام دستم اشتباه به منفی خورده وإلا مثبت خواستم میزنم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این دیکتاتوری شما مجبورشون کردین عوض کنن
Netherlands
7891
۰۲:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای مارک میلی سلام. ما نظامی ها زبان هم را بهتر از بقیه افراد می فهمیم. نظم یا نظام بین المللی فعلی بر اساس قانون پایه گذاری شده یا بر اساس دمکراسی؟ قانون حتی اگر قانون جنگل باشد از بی قانونی بهتر است. تا اینجا شاید تایید کبید. ولی. اگر قانون فعلی بین المللی بر اساس دمکراسی بنا نهاده شده باشد به علت اینکه دمکراسی دارای معانی تعابیر تفاسیر و مفاهیم متعددی میباشد و مثل فلز جیوه به هر شکلی ممکن است در اید خود شما بنا بر مقتضیات منافع خودتان و با هزینه خودتان مجبورید قوانین را عوض کنید و قوانین محکم و متقبی وضع نمایید. در غیر این صورت دیگران زحمت انرا بدوش خواهند کشید. پادگان قانون می خواهد نه دمکراسی. شما جهان را پادگان کردید نه روسیه و نه شرق.
آخرین اخبار