کرمانشاه غبارآلود می شود/قرار گرفتن کیفیت هوای قصرشیرین در وضعیت ناسالم

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: ورود سامانه‌ای ناپایدار از امروزشرایط را دوباره برای نفوذ غبار فراهم می‌کند.

غلامرضا شهبازی گفت : براساس گزارش هواشناسی سامانه‌ای ناپایدار به طور متناوب از امروز چهارشنبه مورخ ۱۴ اردیبهشت تا بعدازظهر جمعه ۱۶ اردیبهشت‌ماه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان این سامانه ناپایدار از نیمه غربی استان در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، اسلام آبادغرب و شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی در اورامانات وارد استان شده و ضمن وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی و نفوذ گرد و غبار مهاجر سبب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا و تشدید مخاطره در بیماران قلبی، ریوی و سالمندان می‌شود.

تمامی رده‌های سنی به‌خصوص خردسالان و سالمندان و بیماران قلبی، ریوی ضمن اجتناب از تردد‌های غیرضروری، از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

فرحناز اقبالی‌کلهر معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده‌های گرد و غباری که از طریق مرز‌های غربی وارد استان می‌شود، کانون تشکیل آن‌ها از صحاری عراق و سوریه و بخشی از صحرا‌های اردن است که اقداماتی در این خصوص در سطح ملی در حال انجام است.

رابطه معکوسی بین میزان بارندگی و تولید گرد و غبار وجود دارد؛ سال‌های که بارندگی هر چقدر کم‌تر باشد پوشش گیاهی ضعیف‌تر می‌شود و ایجاد گرد و غبار بیشتر اتفاق می‌افتد و امسال با توجه به اینکه میزان بارندگی در کشور ایران حتی عراق، سوریه و اردن هم کم بوده امکان تشکیل بیشتر توده‌های گرد و غبار وجود دارد .

قصرشیرین در وضعیت ناسالم

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه از قرار گرفتن کیفیت هوای قصرشیرین در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد.

احد جلیلیان گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش کیفی هوا عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در قصرشیرین ۱۱۴ بوده و نشانگر سطح هشدار کیفیت هوا در این شهرستان است.

کیفیت هوا در شهرستان قصرشیرین برای افراد حساس ناسالم بوده و توصیه می‌شود این افراد از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام آبادغرب ۶۲، پاوه فرمانداری ۶۷، زیبا پارک کرمانشاه ۶۰، سرپل‌ذهاب ۹۸، کرمانشاه شهرداری مرکزی ۶۲ و کنگاور ۸۵ است.

وضعیت هوا در ایستگاه‌های استان کرمانشاه به غیر از شهرستان قصرشیرین در شرایط قابل قبول قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.