صفری گفت: مردم منتظرند تا شاهد تاثیر مثبت سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت در سفره‌های خود باشند.

مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: سیاستگذاری اقتصادی نشان دهنده شاخص‌های کارآمدی نظام سیاسی است. هرچه نظام سیاسی بتواند در اتخاذ تدابیری که سطح رفاه و آسایش جامعه را بهبود ببخشد در پیشبرد سایر جنبه‌های حکمرانی نیز موفق خواهد بود.

رضا صفری می گوید :تدابیر اقتصادی و سیاستگذاری‌های مبتنی بر آن یکی از مهمترین ارکان اداره جامعه می‌باشد که نقش اساسی را در صورت بندی آن دارد که بر بستر تعاملات اجتماعی صورت میگرد تا کمترین تنش‌ها را به جامعه وارد نماید.از اینرو عدم همکاری و همراهی اجتماعی با سیاست‌های اقتصادی میتواند باعث برهم خوردن توازن سیاسی و اجتماعی و امنیتی را با خود به همراه داشت باشد.

 به گفته او تجربه سال ۹۸ در عدم اقناع افکار عمومی در گران کردن بنزین بخوبی این مهم را به اثبات میرساند که بدون اطلاع رسانی درست و بهنگام می‌تواند چه خسارت‌های اجتماعی و امنیتی را بهراه بیاورد و بستری برای سواستفاده عناصر ضد انقلاب را فراهم بیاورد.

این مدرس دانشگاه معتقد است حال که دولت طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱ قصد مدیریت ارزی کشور و سازماندهی یارانه‌ها را دارد باید با تعاملات گسترده اجتماعی فواید و اثرات مثبت اقتصادی این برنامه‌ها را برای پذیرش جامعه در دستور کار قرار دهد تا از التهاب آفرینی عده سود جو و فرصت طلب جلوگیری نماید.

تلاطم بازار آرد وبطبع آن ماکارونی و... شاهد مثال خوبی است که زنگ خطری برای بیدار باش دولت در مواجهه درست با افکار عمومی باشد.

مردم نگرانند، اما ناامید نیستند منتظرند تا شاهد تاثیر مثبت سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت در سفره‌های خود باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار