مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان از ساخت ۵ شهرک گلخانه‌ای در این استان خبر داد.

مختار مهدی‌زاده گفت: ۵ شهرک گلخانه‌ای در در شهرستان‌های سیاهکل، ماسال، شفت، رضوانشهر و انزلی در حال ساخت است.

به گفته او، در این شهرک‌ها انواع سبزی و صیفی، گل‌های زینتی، گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده، گیاهان دارویی و میوه‌های شکلی خاص کشت خواهد شد.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: ۱۴ سرمایه گذار در این شهرستان‌ها با عقد قرارداد اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که در مرحله ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین ساخت سازه‌های گلخانه‌ای هستند.

آقای مهدی‌زاده می‌گوید: برای ساخت هر هکتار گلخانه پلاستیکی با تجهیزات حدود ۲۰ میلیارد تومان و هر گلخانه شیشه‌ای حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود که هر کدام برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

در صورت بهره برداری از این ۵ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۱۳۵ هکتار برای حداقل یک هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته او، شهرک گلخانه‌ای انزلی با مساحت ۴۰ هکتار نیز ۲ سرمایه گذار دارد که عملیات اهلیت سنجی خوب و مناسبی انجام داده اند و در بخش زیرساختی نیز برق کشی انجام شده و گازکشی در مرحله نهایی قرار دارد.

کل زمین این شهرک زهکشی و تسطیح شده و حدود ۶ هکتار در حال نصب سازه و ۲ و نیم هکتار آماده بهره برداری است که در ۲ سال آینده به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: در این شهرک گلخانه‌ای صرفا میوه‌های خاص شکلی مثل بلوبری، گوجه بری، رزبری تولید خواهد شد که از میوه‌های گیاهان دارویی و صادراتی هستند و ارزش اقتصادی فوق العاده و ارزآوری برای استان و کشور دارند و رونق اقتصادی و اشتغالزایی را برای منطقه و استان در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.