بر اساس این اخطاریه تأثیر امواج متوالی گرد و خاک عراقی ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر مناطق استان از اوایل وقت پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه تا اواخر وقت جمعه مورد انتظار است.

بر اساس این اخطاریه وزش باد‌های متوسط تا شدید و برخاستن گرد و خاک محلی از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل شامگاه همان روز نیز برای مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش بینی شده است که با مخاطراتی شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، آسیب به نهال‌ها و شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک همراه است.

در این اخطاریه به خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده، کودکان و گروه‌های حساس در فضای باز اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان، احتیاط در تردد و سفر‌های بین شهری، محکم کردن سازه‌های موقت، اجتناب از تردد و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز توصیه شده است.

براساس این اخطاریه اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران به دستگاه‌های مربوطه شامل ۲۲ بند ابلاغ شده.

در بند سوم این ابلاغیه بر حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و مورد نیاز شهرستان در حوزه محل مدیریت و ترک نکردن محل فعالیت بدون هماهنگی و اخذ موافقت فرماندار ذکر شده است.

همچنین در بند دیگری نیز به اداره برق جهت بازدید و بررسی مستمر ایستگاه‌ها و شبکه‌های برق رسانی و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از سقوط پایه‌ها و شبکه برق رسانی و تمهیدات لازم به منظور پایداری شبکه برق رسانی بویژه در مراکز حساس درمانی، خدماتی و عملیاتی هشدار داده شده.

به سایر نها‌های نیز توصیه‌های لازم ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.