گروه‌های مقاومت فلسطینی به رژیم اشغالگر قدس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هشدار داد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به درخواست صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد الاقصی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد الاقصی آتش جنگ را علیه ملت و مقدسات فلسطین شعله ور می‌سازد و ما رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب این فراخوان‌ها می‌دانیم. ما هرگز از دفاع از سرزمین و مقدسات خود با هر هزینه‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به رژیم اشغالگر و سران شکست خورده آن درباره حمله به مسجد الاقصی و اجازه دادن به گروه‌های تروریستی راست افراطی برای یورش به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن با افسانه‌ها و آیین‌های دروغین خود هشدار می‌دهیم. این تجاوز جنایتکارانه علیه مردم و مقدسات ما مستلزم آن است که همه برای نبردی آشکار آماده شوند که ارکان رژیم اشغالگر را به لرزه درآورد و حق کامل ما را نسبت به سرزمین و مقدساتمان ثابت کند.

در پایان بیانیه گروه‌های مقاوت فلسطین آمده است: از مردم فلسطین می‌خواهیم که به دفاع از مسجدالاقصی برخیزند و با تجاوزات صهیونیست‌های غاصب که تحت حمایت رژیم صهیونیستی هستند و هدفشان اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است، مقابله کنند.

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجد الاقصی
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سند، رأفت ناصیف از رهبران جنبش حماس گفت: فراخوان گسترده اسرائیل برای یورش به مسجد الاقصی، اقدامی است که وجود فلسطین و فلسطینیان را تهدید می‌کند و مقاومت اجازه آسیب زدن به مسجد الاقصی را نخواهد داد. ناصیف افزود: یورش به مسجد الاقصی پیامد‌های بسیاری خواهد داشت.

عبد اللطیف القانوع سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز گفت: اقدام به بستن مسجد الابراهیمی در الخلیل و نصب پرچم‌های اسرائیل در این مسجد، اقدامی خطرناک و نقض خطوط قرمز است.

سخنگوی حماس افزود: تجاوزات گسترده و فزاینده رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی بی پاسخ نخواهد ماند. دشمن تاوان این تجاوزات را خواهد پرداخت و عواقب حماقت هایش بر عهده خودش است.

جهاد اسلامی: بستن مسجد الابراهیمی اقدامی خصمانه است
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری شهاب، طارق عز الدین سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری رود اردن گفت: بستن مسجد ابراهیمی و نصب پرچم رژیم صهیونیستی روی دیوار‌های این مسجد، اقدامی خصمانه و خطرناک است.

درخواست جنبش فتح برای آماده باش سراسری و اعتکاف در مسجد الاقصی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جنبش فتح ضمن اعلام آماده باش سراسری در همه مناطق تماس با سرزمین‌های اشغالی و درخواست از شهروندان فلسطینی برای عزیمت به قدس اشغالی و مسجد الاقصی و اعتکاف در آنجا در روز پنج شنبه و بر افراشتن پرچم فلسطین در صحن‌های مسجد الاقصی برای اعلام مخالفت با حملات مکرر شهرک نشینان به این مسجد، بر وحدت خون و سرنوشت ملت فلسطین و مخالفت با تمام تلاش‌ها برای ایجاد اختلاف و تفرقه در وحدت ملی فلسطین تأکید و اعلام کرد: قدس قلب فلسطین و نوار غزه و کرانه باختری دو بازوی قدرتمند آن است.

موافقت نفتالی بنت با یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی
به گزارش پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم پس از ۱۲ روز ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی، با تعرض آن‌ها به این مسجد در هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین موافقت کرده است.

هراس صهیونیست‌ها از حمله احتمالی مقاومت در نوار غزه
به گزارش خبرگزاری شهاب به نقل از رسانه‌های عبری زبان، نهاد‌های امنیتی و نظامی اسرائیل پس از گشودن دروازه‌های مسجد الاقصی به روی شهرک نشینان صهونیست، خود را برای مقابله با درگیری‌های احتمالی و شلیک موشک از نوار غزه آماده کرده است.

مستقر کردن سامانه گنبد آهنین در قدس اشغالی
پایگاه اینترنتی خبرگزاری سما، تصاویری از مستقر کردن سامانه‌های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و تل آویو از ترس موشک های مقاومت فلسطین منتشر کرد.

درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست‌ در قدس اشغالی
پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین از درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر صهیونیست در محله "بطن الهوی" در شهرک "سلوان" در جنوب قدس اشغالی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار