مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۷۷۰ میلیون تومان کفاره و فطریه در استان جمع آوری شده است.

عرب گفت: تاکنون بیش از ۷۷۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در جهت کمک به خانوار‌های نیازمند و مددجویان تحت حمایت، در پایگاه‌های کمیته امداد خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

او گفت: در روز عید سعید فطر هزار و ۹۳۳ پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره شامل هزار و ۲۵۹ پایگاه از سوی امداد و مراکز نیکوکاری و ۶۷۴ پایگاه از سوی سایر مؤسسات خیریه در مصلی ها، میادین و معابر، مراکز نیکوکاری و روستا‌های سطح استان مسئولیت جمع آوری فطریه و کفارات روزه داران را بر عهده داشتند.

عرب گفت: براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است و به منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: امسال نیز با برنامه ریزی‌های جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات به خوبی جمع‌آوری کردند.

او گفت: پرداخت فطریه و کفاره به صورت الکترونیکی در خدمت رسانی به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت بسیار موثر بود و بسیاری از مردم خیر استان نیز به صورت الکترونیکی فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کردند و زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده در سرفصل‌های تعیین شده در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.