معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان همدان ۵۰ درصد و سه درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: این رقم نشانه کم توجهی مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا و نوعی عادی انگاری در سطح استان همدان است به نحوی که برخی شیوع ویروس را پایان یافته می‌دانند.

براساس بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده مردم از ماسک در ۶۸۰ مکان برگزاری آیین مذهبی ماه رمضان نشان از آمار متغیر ۳۵ تا ۸۵ درصدی دارد که کمترین میزان مربوط به شهرستان بهار با ۳۵ درصد است.

او در ادامه گفت: میانگین استفاده از ماسک در این اماکن ۵۵ درصد، فاصله گذاری ۶۵ درصد است ضمن اینکه ۸۱ درصد اماکن مورداشاره به سامانه تهویه هوای مناسب مجهز هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲۲۰ تخت بیمارستانی ویژه کودکان و اطفال در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۱۸ تخت در بخش آی. سی. یو و مراقبت‌های ویژه است.

ترکمان اسدی گفت: درحال حاضر ۳۲.۳ درصد از تخت‌های بیمارستانی بخش عادی و ۴۴.۳ درصد تخت‌های بخش آی. سی یو به کودکان مبتلا به کرونا اختصاص دارد به نحوی که ۷۱ کودک (مبتلا به کرونا) در بخش عادی و هشت کودک نیز در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

به گفته او؛ با وجود کاهش آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در همه گروه‌های سنی، آمار مبتلایان گروه سنی زیر ۱۸ سال به ویژه اطفال از نظر تعداد «ایستا» است.

ترکمان اسدی، بر تزریق کامل واکسیناسیون کرونا بر اساس گروه‌ها و جمعیت هدف مشخص شده در استان تاکید کرد.

او گفت: تزریق گسترده واکسن کرونا، عامل اصلی مهار ویروس و بهبود شرایط در نوروز و همچنین روز‌های اخیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار