کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که ارزش معاملات افزایشی باشد، شاخص کل در قدم اول می‌‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رشد کند.

آقای آرتا اسدی گفت: شاخص کل هم اکنون در محدوده یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد قرار دارد. محدوده‌ای که شاخص کل سال گذشته از تاریخ ۸ شهریور تا ۲۱ شهریور در آن درجا زد و سپس شروع به کاهش و اصلاح کرد. هم اکنون اندیکاتور استوکاستیک در سطح بسیار بالا و اشباع خرید قرار دارد، اندیکاتور RSI نیز در محدوده ۷۰ قرار دارد که این عوامل نشان از ضعف روند و احتمال برگشت شاخص از این محدوده را دارد. اما در صورتی که حجم معاملات همچنان افزایشی باشد، شاخص کل در قدم اول می‌تواند  تا محدوده یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رشد کند.

او می‌گوید: از ۵ بهمن ۱۴۰۰ تاکنون شاهد حرکت شاخص کل در یک کانال صعودی هستیم. در صورتی که حجم معاملات افزایشی باشد، شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رشد می‌کند؛ در غیر این صورت تا محدوده یک میلیون و ۴۸۵ هزار واحد احتمال کاهش و اصلاح وجود دارد.

رشد شاخص کل و هم وزن تداوم دارد

به گفته کارشناس بازار سرمایه، شاخص هم وزن نیز از ۲۵ اسفند روند صعودی خود را آغاز کرد و از آن زمان اندیکاتور استوکاستیک و RSI ( تا آخرین روز معاملات هفته قبل) با کاهش همراه بوده و به ترتیب اندیکاتور استوکاستیک از ۹۸ تا محدوده ۸۱ و اندیکاتور RSI نیز از ۹۹ تا ۷۵ ریزش داشتند، که این نشان از ضعف دارد. شاخص هم وزن در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۰ و ۲۱ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۰ در محدوده ۳۹۵ هزار واحد درجا زد و پس از چند ماه توانست این محدوده مقاومتی را به سمت بالا بکشند و به سمت هدف بعدی در محدوده ۴۲۹ هزار واحد حرکت کند.

او می‌گوید: شاخص هم وزن در تاریخ‌های ۳۰ دی و ۲۵ بهمن ۹۹، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ و ۱۴ مهر ۱۴۰۰ با محدوده مقاومتی ۴۲۹ هزار واحد برخورد کرده است. در صورتی که حجم معاملات شاخص هم وزن افزایشی باشد، این شاخص در قدم اول می‌تواند به محدوده ۴۳۰ هزار واحد برسد.

رشد شاخص کل و هم وزن تداوم دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار