قناعت بر لزوم توجه به کیفیت ساخت مسکن محرومین تأکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران تابعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: اگر چه سرعت در ساخت واحد‌های مسکونی برای ما مهم است، اما باید در روند احداث دقت نظر لازم صورت گیرد تا جای هیچ ابهام و سؤالی را باقی نگذارد.

او گفت: کیفی سازی در مسکن محرومین باید به گونه‌ای مراعات شود که کسی نتواند به کیفیت کار در واحد‌ها ایرادی بگیرد.

قناعت گفت: سهمیه استان از ۲۰ هزار واحد مسکونی که بنا است با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح ملی احداث شود، ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این سهمیه دو برابر شده و به هزار واحد افزایش یافته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود این که استان‌های زیادی متقاضی بودند که مجری آزمایشی طرح احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح ملی باشند، خراسان جنوبی این مهم را میزبانی کرد و این طرح از استان ما آغاز شد.

او گفت: در قالب تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲ هزار کیلوگرم میلگرد و ۱۰ تن سیمان تعلق می‌گیرد.

تنها مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: سهمیه استان از محل این تفاهم نامه هزار واحد است که تاکنون برای ۵۵۱ متقاضی تشکیل پرونده شده و تعداد ۴۴۱ متقاضی نیز پروانه ساختمانی دریافت کرده اند.

او گفت: در حالی که میانگین مقاوم سازی مسکن در کشور ۵۲ درصد است، این رقم در خراسان جنوبی ۵۳.۵ درصد است.

تنها گفت: سهمیه قیر استان که طی مدت ۶ سال (از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹) به میزان ۷۶هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده، طی یک سال گذشته به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.