نمایشگاه کتاب یکی از حلقه‌های زنجیره کتاب و کتابخوانی

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکی از حلقه‌های زنجیره کتاب و کتابخوانی است.


مدیر انتشارات سوره مهر گفت: تعطیلی دو ساله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و شرایط کرونایی کشور تاثیر بسیار زیادی بر فعالیت‌های اهالی حوزه نشر گذاشت. بالاخره همه جهان در همه وجوهات زندگی‌شان دچار پیشامدی عجیب و غریب بودند و زندگی همه در همه ابعاد متأثر از آن بود. نمایشگاه کتاب یکی از حلقه‌های زنجیره کتاب و کتابخوانی است که طبعاً مثل دیگر حلقه‌های این زنجیره متأثر از بیماری فراگیر بود.

بنا به گفته علی اکبر شیروانی زندگی همه ما در دو سال اخیر تغییر کرد. تغییرات آن هنوز تمام نشده، کتاب، کتابخوانی و مطالعه هم قطعه‌ای از این زندگی جمعی است. از جمله تغییرات در حوزه کتابخوانی می‌توان به فروش برخط کتاب اشاره کرد. این نوع فروش کتاب سال ها، آهسته و پیوسته جایگاهش را میان کتابخوان‌ها باز کرده است. فراگیری بیماری کرونا این روند را تسریع کرد. فروش برخط کتاب تسهیل دسترسی به این کالای فرهنگی را برای مخاطبانش به همراه داشت.

وی می‌گوید: در اکثر کشور‌ها جایی متولی و متصدی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. یعنی فارغ از هدایتگری مطالعه به ترویج، تبلیغ و توسعه مطالعه و کتابخوانی می‌پردازد. در ایران در هر دوره‌ای و هر دولتی بخشی به این کار می‌پردازد. گاهی تا مدتی بی‌متصدی می‌ماند. امیدارم ستاد و مرکزی آشکار و روشن پیگیر این کار بشود.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار