روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل کمبود روغن در بازار با توجه به فصل برداشت دانه های روغنی به زودی برطرف می شود.

سعید نظری در پی نواقصاتی در امر تامین و توزیع برخی اقلام خوراکی از جمله روغن و ماکارونی توضیحاتی ارائه کرد. 

او می گوید: بحران اخیر جهان و جنگ روسیه و اوکراین موجب شده تا امنیت غذایی همه کشورهای دنیا تهدید شود و با مشکلات جدی مواجه شوند.

به گفته روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات دنیا در همین منطقه جنگ‌زده تولید و تامین می‌شود که با وقوع این جنگ عملا این تنش بزرگ به بازار دنیا وارد شده و کشور ما نیز از این تنش در امان نبوده است.

نظری گفت: لذا همان‌گونه که اشاره شد، مشکلات و کمبودهای اخیر ارتباطی با مدیریت درون استانی ندارد و یک‌ موضوع ملی و جهانی است.

او گفت: از سوی دیگر با توجه به شروع فصل برداشت دانه‌های روغنی و تولید محصول اولیه تهیه روغن خوراکی این موضوع می‌تواند در تامین روغن مورد نیاز در داخل کشور نیز موثر باشد.

به گفته روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، نکته دیگر اینکه کمبود روغن در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به استقرار کارخانه روغن در گچساران و تدابیر مدیریتی به مراتب از بقیه استان‌ها کمتر است. 

نظری می گوید: در همین زمینه با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، با پیگیری و رایزنی‌های اخیر، ۷۰۰ تن روغن خوراکی برای نیمه دوم اردیبهشت سهمیه دریافت کردیم که بیش از نصف آن توسط کارخانه داخل استان و مابقی از کارخانه های بیرون استان در حال تامین است که بین عاملین و کاسبان امین در سطح شهرستان ها در حال توزیع است.

او گفت: تاکنون ۱۱۲ تن روغن در بازار استان توزیع شده و به زودی سهمیه‌های جدید ابلاغ می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. 

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان می گوید: انتظار می‌رود همشهریان و رسانه‌ها با درک شرایط حاکم بر دنیا و مشکلات اقتصادی کشور، خادمان خود در جهاد کشاورزی را حمایت کنند تا با همکاری سایر نهادهای دخیل در بازار از جمله صمت و تعزیرات بتوانیم از مقطع حساس کنونی در تامین امنیت غذایی مردم عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.