مطالعه‌ جدیدی نشان داده است که جلسات مجازی ایده‌های خلاقانه را از بین می‌برند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که جلسات مجازی اپلیکیشن "Zoom" که پس از شیوع کرونا و برقراری سیستم دورکاری از جانب شرکت‌ها و مؤسسات اقبال زیادی به آن شده، ممکن است بر کارآمدی شرکت‌ها تاثیر منفی داشته باشد.

این مطالعه نشان داده که این جلسات ممکن است بر تولید ایده‌ها و پیشنهادات جدید یا باصطلاح «طوفان فکری» و همچنین بر توانایی تیم کاری برای تبادل ایده‌ها به طور مؤثر ور در نتیجه بر رشد و درآمد بسیاری از شرکت‌ها تأثیر بگذارد.

نویسندگان این مطالعه که در مجله علمی "Nature" از دانشگاه کلمبیا منتشر شده است، نزدیک به ۱۵۰۰ نفر را به صورت دوتایی از طریق تماس ویدیویی و زوج‌هایی را به صورت حضوری مورد بررسی قرار دادند و از آن‌ها خواستند تا ایده‌های جدیدی در مورد محصولات ارائه دهند.

آن‌ها دریافتند زوج‌هایی که رو در رو با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در مقایسه با زوج‌هایی که به صورت مجازی ارتباط برقرار می‌کنند، ایده‌های خلاقانه تری تولید می‌کنند.

برای بررسی اینکه چگونه استفاده از تماس‌های ویدیویی بر تولید ایده‌های مشترک تأثیر می‌گذارد، محققان ۱۴۹۰ نفر را در پنج سایت شرکت زیرساخت‌های ارتباطی (در اروپا، خاورمیانه و جنوب آسیا) استخدام کردند.

این مطالعه نشان داد که زوج‌هایی که از طریق اپلیکیشن زوم کار می‌کردند به طور متوسط ​​۷.۴۳ ایده در ساعت تولید کردند، در حالی که همتایان آن‌ها که به صورت حضوری ارتباط برقرار کردند، به طور متوسط ​​۸.۵۸ ایده تولید کردند.

با این حال، هنگام رسیدن به نقطه درخواست برای اجرای یک ایده ثابت، زوج‌های تماس ویدیویی تاثیرگذاری کمتری نداشتند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که در تماس‌های ویدیویی شرکت کنندگان روی صفحه مانیتور تمرکز دارند و این حواس افراد را محدود می‌کنند و مانع «فرایند گسترده تولید ایده» می‌شوند.

دانشمندان تأکید کردند که توانایی زوج‌ها در ایجاد ایده‌های خلاقانه به طور قابل توجهی با توانایی آن‌ها در برقراری تماس چشمی با شریک خود و خیره شدن به اتاق مرتبط است.

در مقابل، آن‌ها توضیح دادند که وقتی دو نفر از طریق مانیتور به چشمان یکدیگر نگاه می‌کنند، به نظر می‌رسد که هیچ یک از آن‌ها با دیگری ارتباط برقرار نمی‌کنند، که می‌تواند بر ارتباطات تأثیر بگذارد و در کل به ایده‌های کمتری منجر شود.

منبع: سرایا نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.