ملک زاده گفت: در حال حاضر خسارت سیل اخیر در استان یزد، هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

ملک زاده گفت: در حال حاضر ۱۲۶۴ میلیارد تومان خسارت در سه بخش زیر بنایی، اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی و بخش کشاورزی برآورد شده است. 

به گفته او از این رقم ۵۰ درصد در بخش کشاورزی که شامل قنوات و چاه ها، بند‌های خاکی و سیل بندهاست خسارت زده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: در بخش اماکن مسکونی و تجاری، ۱۰ گروه متشکل از کارشناسان دفتر فنی اداره کل مدیریت بحران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس فرایند پیامکی در سه روز به منازل آسیب دیده مراجعه و برآورد خسارت کردند که در حال تامین اعتبار برای پرداخت هستیم.

او می گوید: ۳۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد که این آمار در برخی مناطق بیشتر از این هم بوده است و این میزان بارندگی در دوره بازگشت ۱۰۰ ساله اخیر برای اولین بار اتفاق افتاد.

به گفته او در ۳۰ سال گذشته سیل بند‌هایی در بالادست شهر یزد ایجاد شد و ما جایی شکستگی سیل بند نداشتیم و حجم بالای آب باعث سر ریز شد.

ملک زاده گفت: در سال کمتر از ۱۰ روز بارندگی داریم و همین باعث بی توجهی شده است.

او می گوید: ظرفیت سیل بند‌ها تا ۱۰۰۰ سال پیش بینی شده بود، اما برخی از نقاط روی سیل بند خیابان کشی شده و یا برخی از آن‌ها روی خروجی سیل بند مخزن دارد و هدایتی است که از این نقاط آب وارد شهر یزد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: شنبه تمام دستگاه‌های مربوط در این حوزه و هر نهادی که می‌تواند کمک کند در جلسه‌ حضور خواهند یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.