استاندار آذربایجان شرقی از نظارت کنندگان بر توزیع آرد و عملکرد نانوایی‌ها تشکر کرد.

آقای خرّم گفت : ما در بحران جهانیِ افزایش قیمت‌ها باید بار خود را طوری ببندیم که مردم نسبت به سیاست‌های راه‌گشای دولت توجیه شوند و از دوره گذار به سلامت عبور کنیم. این ممکن نیست مگر آنکه مسئولین متولی با مردم صحبت کنند.

در کشور ۸۵ میلیونی، آرد یارانه و بعضی از کالا‌های اساسی به اندازه ۱۲۰ میلیون جمعیت توزیع می‌شود. این وضعیت یعنی بخشی از کالاها، قاچاق می‌شوند. کیفیت برخی از تولیدات کالا‌های اساسی هم مقداری پایین است.

دولت ناچارا برای مقابله با این بحران و برای واقعی‌سازی قیمت‌ها و اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از قاچاق، چنین تصمیمی مبنی بر هدفمندی یارانه آرد اتخاذ کرده است.

در مقیاس استانی باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و در راستای کاهش آسیب‌پذیری اقشار مردم و جلوگیری از سواستفاده‌کنندگان اقدامات اساسی و مقابله‌ای انجام گردد.

برنامه‌ریزی اساسی لازم است تا قاچاق یارانه‌ای را کاهش داده و نهایتا به صفر برسانیم.

عدالت اجتماعی ایجاب میکند واحد‌هایی که آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای پخت میکنند، توسط اتحادیه‌ها نظارت شده تا به مردم خدمت رسانی کافی، لازم و بهتری انجام دهند. ضائقه مردم استان باید برای نان در دسترس و با کیفیت همواره مشتاق و آماده باشد.

تجمع مقابل نانوایی‌ها بعد از ماه مبارک افزایش یافته است. چرا که برخی نانوایی‌ها به اندازه‌ای که باید پخت کنند، انجام نمیدهند.
اتحادیه‌ها باید همکاری کنند تا تشویق به کار به اوج خود برسد. از مردم شریف استان نیز درخواست داریم تا نظارت عمومی خود را بر نانوایی‌ها افزایش دهند.

هرکجا انحصار بود و کالای اساسی به صورت یارانه‌ای توزیع شد، رانت، فساد و قاچاق هم بوجود می‌آید.

در این بازه زمانی که هدفمندی یارانه آرد اجرا نشده، باید مراقب بود تا نشتی‌ها و منافذ سواستفاده‌ها را ببندیم.

در شرایط حساس، احتمال اخلال در بازار و قاچاق که بنوعی شرایط جنگ محسوب میشود، نباید راهکار‌های ساده را انتخاب کرد. باید خود را به زحمت انداخت و سرکشی و نظارت میدانی را افزایش داد.

پایش مستمر و نظارت الکترونیکی از نانوایی‌ها و کارخانجات آرد با نظارت فرمانداری‌ها باید تشدید یابد.

انشاالله با هدفمندی یارانه آرد که به حساب خانوار‌ها واریز خواهد شد و نظارت سیستمی دستگاهها، مردم به صورت متوازن از نان با کیفیت برخوردار شده و میزان قاچاق و سواستفاده‌ها متوقف می‌شود.

مدیران کل غله، تعزیرات و جهاد و صمت و فرماندار تبریز به صورت دوره‌ای با مردم صحبت کنند تا افکار عمومی از تصمیمات دولت و مدیریت استانی آگاه شده و اقناع شوند.

دستگاه‌های نظارتی به همراه رسانه‌ها و صداوسیما از مراکز و واحد‌های مختلف بازدید کرده و نتایج را به روش‌های گوناگون رسانه‌ای در اختیار مردم قرار دهند.

با نانوایی‌های غیرمجاز بدون پروانه به صورت جدی باید برخورد شود.

تخلفات در آردسازی‌ها بعنوان اخلال در نظام اقتصادی محسوب شده و هرگونه خروج آرد از شبکه، قاچاق تلقی خواهد شد و با آن‌ها برخورد قانونی می شود.

برچسب ها: تخلفات ، کالای قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.