مجارستان: تحریم نفت روسیه مثل انداختن بمب اتم بر اقتصاد ما است

نخست وزیر مجارستان اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه، خط قرمز این کشور محسوب می‌شود.

ویکتور اوربان در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: «از زمان اعلام تحریم‌ها علیه روسیه موافقت خود را با پنج بسته تحریمی اولیه اتحادیه اروپا اعلام کردیم، اما از همان ابتدا به صراحت گفتیم که مجارستان یک خط قرمز دارد و آن هم انرژی است.»

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه هر کشوری حق حاکمیت توازن انرژی خود را دارد، گفت: «تحریم‌ها بمب اتمی است که می‌خواهند بر اقتصاد مجارستان بیاندازند».

نخست وزیر مجارستام همچنین گفت: «تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا تاکنون اعمال کرده بیشتر برای اقتصاد اروپا مضر بوده است تا اقتصاد روسیه.»

به گفته منابع دیپلماتیک و رسانه‌های اروپایی، کمیسیون اروپا پیشنهاد داده که واردات نفت روسیه در شش ماه و واردات سایر محصولات نفتی تا آخر سال جاری میلادی ممنوع شود. مجارستان با محدود کردن واردات انرژی از روسیه مخالف است. اسلواکی نیز در خصوص آسیب دیدن اقتصاد خود در صورت تحریم نفتی روسیه هشدار داده است.

پیش از نخست وزیر مجارستان، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه این کشور نیز گفته بود دولت مجارستان نمی‌تواند با اعمال ممنوعیت بر واردات نفت روسیه موافقت کند، زیرا این امر صدمات جبران ناپذیری به امنیت انرژی این کشور وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار