معدوم سازی ۲۵ تن فرآورده‌های دامی فاسد

مدیرکل دامپزشکی مازندران از معدوم سازی بیش از ۲۵ تن فرآورده‌های خام دامی فاسد در استان خبر داد.

دکتر گلپایگانی در پایان طرح ۲ ماهه کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی مازندران با ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده توسط اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی در راستای اجرای طرح، از معدوم سازی ۲۵۵۴۳ کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت سفید و گوشت قرمز و آلایش‌های خوراکی مربوطه خبر داد و افزود، این طرح از ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز و در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ با فرا رسیدن عید سعید فطر پایان یافت.

او می‌گوید: دامپزشکی با توجه به وظیفه ذاتی خود برای ایجاد امنیت غذایی و تامین سلامت عمومی مصرف کنندگان فرآورده‌های خام با منشاء دامی هیچگاه تعطیل نبوده و در طول شبانه روزی با انجام بازدید‌های سرزده خود از مراکز تولید، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی تلاش می‌کنند تا با ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه سلامت مردم را با مصرف اینگونه محصولات تامین و تضمین کنند.

به گفته گلپایگانی در راستای اجرای ۲ ماهه این طرح، بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران با انجام ۲۲۴۸۷ نوبت بازدید در استان از انواع واحد‌های تحت پوشش اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، رستوران‌ها، واحد‌های پذیرایی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، مراکز عرضه ماهی و ... بر استحصال ۹۸۲۷۷ راس گوسفند، بره، بز و بزغاله و ۱۴۲۹۹ راس گاو و گاومیش و تعداد ۱۷۸۵۰۳۷۹ قطعه طیور کشتاری در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان نظارت بهداشتی داشتند تا محصول سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

او می‌گوید: در راستای انجام این بازدید‌ها و نظارت‌های بهداشتی مقدار ۲۲۷۴۸ کیلوگرم انواع دام و ۲۶۷۷۴۱ کیلوگرم لاشه مرغ به دلایل مختلف اعم از آلودگی‌های انگلی و عفونت‌های باکتریایی و ... ضبط و پس از انجام آزمایشات یا از چرخه مصرف انسانی حذف و یا اجازه مصرف داده شد.

به گفته گلپایگانی با اعلام ارجاع ۸۶ مورد تخلف بهداشتی در طول ۲ ماه گذشته به مراجع قضایی تاکید کرد، همه اقدامات بهداشتی دامپزشکی مازندران در راستای تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت عمومی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار