نتایج اولیه انتخابات محلی انگلیس نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار به ریاست بوریس جانسون کرسی‌های مناطق کلیدی را از دست داده است.

نتایج اولیه انتخابات محلی لندن نشان داد علاوه بر لندن، در شهر‌های دیگر نیز حزب نخست وزیر انگلیس با کاهش آرا مواجه شده و گفته می‌شود دلیل آن مجموعه‌ای از رسوایی‌های اخیر بوریس جانسون باشد.

به گزارش رویترز، برای نخستین بار، «حزب کارگر» در منطقه کلیدی «وست مینستر» پیروزشده است. وست مینستر ناحیه‌ای است که اکثر ساختمان‌های دولتی در آن واقع شده اند. محافظه کاران انگلیسی همچنین کنترل ناحیه «بارنت» را از دست داده اند. این ناحیه بیش از پنجاه سال است که در هر انتخاباتی (به استثنای دو انتخابات) در اختیار حزب محافظه کاران بوده است.

گفته می‌شود دلیل این امر، نوعی ابراز خشم رای دهندگان انگلیسی به سیاست‌های بوریس جانسون نسبت به افزایش هزینه‌های زندگی و قوانین قرنطینه باشد چرا که جانسون در سال ۲۰۱۹ با وعده افزایش استاندارد‌های زندگی به قدرت رسید.

آمار نهایی اواخر امروز منتشر خواهد شد و می‌تواند تصویری از افکار عمومی نسبت به بوریس جانسون و حزب محافظه کار انگلیس نشان دهد.

از مشهورترین رسوایی‌های بوریس جانسون می‌توان به شرکت در جشن تولد جنجال برانگیز آن هم در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد. حمایت جانسون از برگزیت هم به قیمت از دست دادن بخش مهمی از رای دهندگان در لندن تمام شد. جایی که اکثر مردم طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا بودند.

از دست دادن مناطق کلیدی، فشار را بر بوریس جانسون افزایش خواهد داد. انتخابات محلی انگلیس دیروز برگزار شد. در این انتخابات، تقریباً هفت هزار کرسی شورا، از جمله تمام کرسی‌های لندن، اسکاتلند، ولز و یک سوم کرسی‌ها در اکثر نقاط انگلستان به رای گذاشته شده اند. بیش از ۴ هزار نامزد برای ورود به شهرداری‌ها در این انتخابات با یکدیگر رقابت کرده اند. اعضای شورای شهر انتخاب شده می‌توانند تا چهار سال آینده در قدرت باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار