مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: مهلت خرید گندم مازاد از کشاورزان تا ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

زمانی گفت: با توجه به اتمام خرید گندم در ۲۰ اردیبهشت ماه، کشاورزانی که مشخصات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نکرده اند جهت تحویل گندم خود به مراکز خرید مراجعه نکنند.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و بذری کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده‌اند از طریق سیلوی‌های استان خریداری شده است، گفت: به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۸۵ درصد از مطالبات کشاورزان یعنی بیش از  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی از طریق بانک عامل پرداخت شده است.

او می‌گوید: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم، سیلو‌های ۲ کارخانه آرد و سایر کارخانه‌ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

او  قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان را به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و دوروم  ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام کرد و گفت:  مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.