روسیه: قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را نداریم

معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه تصمیمی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین ندارد.

«الکسی زایتسف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در سخنانی گفت روسیه تصمیم ندارد تا از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین استفاده کند.

وی در پاسخ به رسانه‌های غربی در زمینه احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین و روسیه اعلام کرد که این چنین گمانه زنی‌هایی که از سوی غرب مطرح می‌شود، برای دفعه نخست نیست و این‌ها «دروغ‌هایی عامدانه» هستند.

او در ادامه افزود: ما بار‌ها مجبور شده ایم القائات در خصوص احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای بوسیله روسیه را در عملیات نظامی ویژه رد کنیم. این یک دروغ عمدی است.

او در ادامه گفت: روسیه سخت به این اصل پایبند است که در یک جنگ هسته ای، برنده‌ای وجود ندارد.

بیش از هفتاد روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات از منطقه دونباس و مرز‌های روسیه می‌گذرد و نشریه نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد آمریکا با ارائه داده‌های اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روسیه که در جنگ اوکراین جان باخته‌اند، کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولا قصد جنگ هم نداشتید...هی اونا میگفتن میخای حمله کنی هی میگفتی نه آخرش هم حمله کردی حالا هم هی اونا بگن میخای هسته ای بزنی هی تو بگی نه...آخرش صبح بیدار میشیم میبنیم زدی پوکوندی اوکراینو...انقدر با قطعیت در مورد آینده حرف نزن...فقط خدا میدونه که قراره در آینده چه اتفاقی بیفته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
!؟عجب حرفهای منطقی است.که میزنه

زمانی این حرفها خریدار داشت که بمب هسته ای نداشتید
خودتی
! غیر سخت گو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حیف شد چرا
آخرین اخبار