استاد بدیع الزمان فروزانفر یکی از چهره‌های شاخص خراسان جنوبی است که از جمله اساتید حوزه زبان و ادب پارسی به شمار می‌رود.

نامش محمد حسین بشرویه‌ای معروف به عبدالجلیل است؛ بعد‌ها لقب بدیع الزمان فروزانفر را دریافت کرد.

استاد بدیع الزمان فروزانفر در سال ۱۲۷۶ در شهر بشرویه دیده به جهان گشود و یکی از مفاخر علمی و ادبی خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

بدیع الزمان فروزانفر در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۹ بر اثر سکته قلبی درگذشت؛ گرامیداشت منطقه‌ای این ادیب بزرگ در بشرویه، در زادگاهش برگزار شد.

برقراری ارتباط فرهنگی، ثمره برگزاری مراسم گرامیداشت

یکی از کارشناسان ادب و زبان فارسی گفت: استاد فروزانفر تصحیح‌هایی را در خصوص کتب مثنوی معنوی، فیه ما فیه و مجالس سبعه مولانا نوشته است.

او که از شهر خوی خود را به مراسم گرامیداشت استاد فروزانفر رسانده بود گفت: برگزاری این یادواره می‌تواند ارتباط فرهنگی بین بشرویه و خوی را بیشتر کند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کارشناسان ادبیات فارسی گفت: استاد فروزانفر در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن داشت و دانشمند بود.

او گفت: اخلاق، علم و تحقیق سه حوزه‌ای است که استاد بدیع الزمان فروزانفر در آن سرآمد زمان بود و می‌توان در این حوزه‌ها از او درس گرفت.

سال آینده همایش بین المللی استاد فروزانفر برگزار می شود

رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری این همایش منطقه ای، مقدمه‌ای برای برگزاری همایش بین المللی گرامیداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر است.

او گفت: این همایش سال آینده برگزار خواهد شد.

رمضانی گفت: در همایش منطقه‌ای برگزار شده، کارشناسانی از ۱۱ استان کشور حضور داشتند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: در استان چندین دانشمند داریم که هر یک پدر علوم هستند و باید برای گرامیداشت یاد آن‌ها تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار