با تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین، فدراسیون کشتی تمام تمرکز خود را معطوف به رقابت‌های جهانی صربستان خواهد کرد.

بر اساس برنامه قرار بود مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام شود و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز طی روز‌های ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه برگزار شود و همین فاصله کم بین این ۲ رویداد موجب چالش فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک مبنی بر اولویت اعزام تیم‌های ملی کشتی با نفرات اصلی به این دو رقابت مهم شده بود. علیرضا دبیر اواخر سال گذشته در مجمع کمیته ملی المپیک اعلام کرد در صورتی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بودجه مدنظر را در اختیار کشتی قرار ندهند، تیم سوم روانه هانگژو خواهد شد.

هفتاد و هفتمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا (OCA) در حالی روز گذشته (جمعه) برگزار شد که یکی از مهمترین اتفاقات این نشست، تصمیم به تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود.

به طور حتم با تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ دیگر چالشی میان فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک مبنی بر اولویت تیم‌های اعزامی به چین و صربستان نخواهد بود و متولیان کشتی با تمرکز بهتر و بیشتر می‌توانند تیمی قدرتمند را مهیای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ کنند.

اردوی آماده سازی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان هم اکنون در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار