استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان بدون مشارکت و سرمایه گذاری مردم رونق نمی گیرد زیرا دولت به تنهایی نمی تواند این استان را بسازد و باید کار جهادی با همکاری مردم صورت گیرد.

حسین مدرس‌خیابانی در همایش روز ملی شوراها در سرسرای شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: زاهدان آبروی سیستان و بلوچستان و و مرکز و پیشانی این استان است و باید اقدامات در شان مردم آن انجام شود.

او  گفت: تقریبا تمامی پروژه ها در سیستان و بلوچستان آغاز شده بطوریکه هر گوشه ای از آن به کارگاه عمرانی و سازندگی تبدیل شده اما حرکت بسیار کند است که باید زمانبندی صورت گیرد تا پروژه ها سرعت یابد زیرا مردم تحمل ندارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین معضل زاهدان حاشیه نشینی است که باید حتما ردیف بودجه دولتی برای آن در نظر گرفته شود زیرا این شهر به تنهایی توان پرداخت تمامی هزینه ها را ندارد.

او گفت: کمبود آب، آسفالت معابر و ناوگان حمل و نقل باید اصلاح شوند و دستگاه های مختلف نیز در این زمینه مشارکت و جلوی ساختمان های خود را زیباسازی کنند.

مدرس خیابانی گفت: شهرداری نیازمند دفتر سرمایه گذاری است و شهرداری سه هزار میلیارد تومان مطالبات از دستگاه های اجرایی دارد که باید دریافت شود.

او گفت: در تجهیزات شهری کمبودهای زیادی وجود دارد که باید تلاش شود تا مشکلات هرچه سریعتر برطرف شده و مردم نیز در این زمینه فرهنگ توسعه شهری، بهداشت و غیره را تقویت و در امور مشارکت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: باید مصالح و مواد مورد نیاز از بازار خود استان تامین شود.

او گفت: امروز باید از توان شورای شهر استفاده کرد و  شورا بهترین مکان برای مشاوره است و شورای خوب محل اختلاف نظرها با خروجی تصمیم گیری درست است تا کار جهادی بی منت برای مردم انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این همایش  گفت: یکی از ویژگی های مثبت سیستان و بلوچستان وحدت و همدلی بین مردم و شوراهای این استان است که تاکنون بخوبی توانسته توطئه های دشمنان را خنثی کند.

حسن سپاهی گفت: در قانون اساسی حدود ۱۰ اصل درباره شوراها آمده و به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده که نیاز به بازنگری اصولی نیز دارد و دولت و مجلس باید به جامعه شوراهای سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای داشته باشند.

 او گفت:مهمترین مساله پیش روی شورا ضعف قوانین است و باید اتحادیه شهرداری های کشور احیا شود زیرا شوراها فریاد رسای مردم هستند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: شهرداری های استان در پرداخت حقوق پرسنل و پیمانکاران با مشکل مواجه هستند و از کمبود منابع رنج می برند.

او گفت: بحران حاشیه نشینی یکی از معضلات اصلی زاهدان است که بودجه و ردیف خاصی باید برای آن در نظر گرفته شود.

شهردار زاهدان نیز در این همایش گفت:  خوشبختانه مشارکت مردمی در راستای توسعه شهری و روستایی شکل گرفته و اتفاقات خوبی در حال انجام است.

محمدامیر براهویی گفت: بدنبال توسعه هدفمند هستیم و هویت دهی به محلات را باید به عنوان یک اصل بپذیریم.

وی افزود: شورای توسعه شهری با همکاری دستگاه های دولتی و نظامی در زاهدان شکل گرفته و تاکنون ۹۷ مصوبه تصویب شده که باید در تمامی شهرستان های استان نیز این مهم انجام شود.

شهردار زاهدان گفت: سه تیم برای آسفالت معابر و خیابان ها در سطح شهر فعال هستند که امیدواریم تا پایان تیرماه به اتمام برسد و در زمینه تامین قیر نیز اقداماتی انجام شده است.

او  گفت: در حوزه فضای سبز نیز ۱۶ پارک بزرگ و کوچک در حال احداث می باشد و موضوعات مختلف فرهنگی و مربوط به شوراها و محلات در حال بررسی است.

براهویی گفت: مهمترین معضل زاهدان حاشیه نشینی است که حجم بزرگی از این شهر را در برگرفته و رفع این معضل نیازمند عزم ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار