اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناور‌های تفریحی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سوخت یارانه‌ای به شناور‌های تفریحی اختصاص می‌یابد.

آقای عزت اله ضرغامی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه گردشگری دریایی از مهمترین شغل‌های گردشگری در جهان است که در ایران به دلایل مخنلف از جمله گرانی سوخت سرمایه گذاری لازم در آن انجام نشده است گفت: سوخت یارانه‌ای برای شناور‌های تفریحی تصویب شده است.

 آیین نامه مهمی مربوط به ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اخیرا با همکاری سایر وزارتخانه‌ها تصویب شده که راه را برای ما بسیار باز کرده و موجب تقویت خدمات گردشگری خواهد شد و توافقی نیز بین وزارت‌های میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی، امضا و ابلاغ شده تا تابلو‌های هدایت کننده گردشگری در جاده‌ها نصب شود.

مشکلات زیادی در کشور داریم و نمی‌خواهیم همه چیز را به گردن گذشته بیاندازیم و لازم نیست که بگوئیم این دولت در ابتدای کار هرچه درآمد دارد باید بخش زیادی از آن را به بدهی‌های گذشته پرداخت کند.

در کشور مشکلات داریم و باید آن‌ها را به درستی ارزیابی و رفع کنیم؛ اگر مردم توجیه نشوند حق دارند از دولتی که دل بسته اند دلگیر شوند.

 توقعات مردم از دولت بسیار است و انتظار دارند دولت وقت را تلف نکند و هرچه زودتر نتایج حضورش را به مردم نشان دهد؛ رئیس جمهور نیز به این موضوع بسیار حساس و به جد پیگیر رفع مشکلات است تا مردم شیرینی بسیاری از اقدامات را بچشند.

امروز اگر چالشی به وجود می‌آید، برخی جریانات سیاسی با انواع اقسام عقده گشایی‌ها عمل می‌کنند که ضروری است روشنگری انجام شود که لازمه آن وجود پیوست رسانه‌ای در تمامی اقدامات دولت است.

باید در همه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، پیوست رسانه‌ای داشته باشیم؛ در استان‌ها نیز مسئولان هر کاری که انجام می‌دهند باید تیم قوی روابط عمومی وجود داشته باشد تا اطلاع رسانی شود.

 شبکه‌های خارجی معاند با برنامه ریزی بیشتر و تمرکز به فضای مجازی و استخدام توانمندی‌های شناخته شده عزم را جزم کردند تا عرصه را برای انقلاب تنگ کنند.

آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی سرآمد است و به لحاظ ظرفیت‌ها و موقعیت‌ها جز استان‌های اول ما برای تحقق این ماموریت هاست که اگر درست انجام شود موجب توسعه اقتصاد، ایجاد آرامش و آسایش در کنار امنیت سیاسی و اجتماعی است.

در حوزه گردشگری مراکز اقامتی، خدمات و سرویس‌های پذیرایی و زمینه‌های سرگرمی و تفریحی مهم است که در طول این سال‌ها در آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری‌های بومی در این حوزه انجام شده است.

تبریز و آذربایجان شرقی در زمینه هتل‌های اقامتی وضعیت خوبی دارد و بیش از ۳۰ هتل در حال احداث است و از بحران مرکز اقامتی عبور کرده است.

 ۵۰۰ هزار نفر فعالان صنایع دستی رسمی و حدود ۵۰۰ هزار نفر فعال غیر رسمی در کشور داریم که از محور‌های جدی اقتصاد مقاومتی هستند و ۲۹۹ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که نیاز نیست مجوز دریافت کنند و فقط باید در سامانه اعلام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به عملکرد خوب دولت سیزدهم در هشت ماه گذشته، گفت: مردم بین شرایط کنونی و دولت قبلی تفاوت قائل هستند، اما انتظارات آن‌ها از دولت انقلابی و جهادی به حق بالا است که نیازمند سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات معیشتی است.

توفیق در واردات واکسن، مهار اوج‌گیری کرونا، پرداخت بدون تأخیر حقوق و مزایای کارکنان و موفقیت در دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و رساندن میزان صادرات نفت به یک و نیم میلیون بشکه از جمله خدمات دولت سیزدهم در هشت ماه گذشته است.

 دولت سیزدهم به دنبال استقراض از بانک مرکزی نرفته و تا حدود زیادی هم تحریم‌ها را دور زده و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شده، در جهت اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار تلاش کرده است.

دولت باید قبل از انجام چنین تغییری با کارخانه‌ها و تشکل‌های مربوطه جلسات کارشناسی تشکیل می‌داد تا مردم در مورد مدل کار و جبران آن توجیه می‌شدند؛ باید با مردم صحبت و بسته‌های حمایتی در مورد مشکلات موجود را پیش‌بینی کرد.

 افزایش ناگهانی قیمت ماکارونی تخلف چند کارخانه ماکارونی در روز‌های اخیر با عدم عرضه به بازار، صادرات ماکارونی با آرد یارانه‌ای و فروش آرد یارانه‌ای به نرخ آزاد توسط دلالان، نرسیدن یارانه‌های گندم و آرد به سفره‌های مردم و قاچاق آنها، شکاف زیاد قیمتی با دیگر کشور‌ها و عدم افزایش قیمت‌ها با وجود رشد قیمت‌های جهانی را از جمله دلایل افزایش قیمت  است.

عابدین خرّم استاندارآذربایجان شرقی نتایج قابل انتظار هدفمندی یارانه آرد از جمله اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از قاچاق و توزیع هدفمند یارانه‌ه است و هیچ مشکلی از نظر تأمین کالا‌های اساسی در استان نداریم و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده است.

همه مسئولان باید با وحدت گفتمانی پیش بروند و آثار و نتایج تصمیمات و اقدامات دولت را برای مردم توضیح دهند. هدف دولت از اجرای هدفمندی یارانه آرد، حمایت بیشتر از دهک‌های پایین جامعه و توزیع یارانه به صورت هدفمند در بین اقشار مردم است که می‌تواند تعادل را در جامعه ایجاد کند.

 یارانه اختصاص یافته به کالا‌های اساسی در کشور، به اندازه یک جمعیت ۱۲۰ میلیونی است و بخش عمده این کالا‌ها به‌دلیل قیمت ارزان آن‌ها به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود که برای مدیریت هدفمند آن، دولت مجبور شد قانونی که سال‌های گذشته تصویب شده، ولی اجریی نشده بود را اجرا کند.

هدفمندی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان باعث مدیریت مصرف در این حوزه شده و از قاچاق آرد نیز جلوگیری می‌کند و برای تأمین مواد مورد نیاز صنایع غذایی استان تدبیر لازم اندیشیده شده است تا متناسب با قیمت‌های مصوب مواد اولیه و نیازمندی‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رسانه‌ها نیز باید ابعاد این تصمیم دولت را به‌صورت کامل برای مردم توضیح دهند تا نگرانی‌هایی بخشی از آن‌ها که به حق است رفع شود.

با جلساتی که با معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص سفر داشتیم هیچ طرح جدیدی شروع نمی‌شود و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت و تأثیرگذار در توسعه اقتصادی و اشتغال، در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

برچسب ها: گردشگری ، گرانی کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.