حجت الاسلام رئیسی در نشست با اصناف گفت: به دنبال این هستیم که با کمک اصناف و اتحادیه‌ها، مردم مزه شیرین عدالت را در پرداخت یارانه‌ها بچشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از اصناف و اتحادیه‌ها با بیان اینکه استفاده از نظرات نخبگان عرصه‌های مختلف به عنوان صاحبان دانش، تجربه و توانایی، زمینه‌ساز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های صحیح، اثرگذار و ماندگار خواهد بود، گفت: در زمینه اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه محصولات غذایی و کشاورزی از جمله نان شما باید طرف مشورت قرار بگیرید، چرا که تجارب شما حتما می‌تواند در این زمینه برای دولت راهگشا باشد.

به گفته وی استفاده از مشورت اهالی فن در هر زمینه‌ای، ضریب خطا و اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها را کاهش می‌دهد و از آن گذشته وقتی هر تصمیمی در هر صنفی، متکی به نظرات کارشناسی و تجربه اهالی آن صنف باشد، همکاری آنان در اجرای تصمیم را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهور یکی از آثار مهم همراهی اصناف مختلف در اجرای تصمیمات و سیاست‌ها را مشارکت آنان در تبیین و اقناع افکارعمومی برای اجرای بهتر آن تصمیم دانست.

آقای رئیسی در ادامه سخنانش با تایید سخنان یکی از سخنرانان این نشست مبنی بر تفکیک قائل شدن بین گرانی و گران‌فروشی تصریح کرد: در تعیین مرز گرانی و گران‌فروشی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مهمترین نقش و جایگاه را دارد و باید به دقت به وظیفه خود در قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌ها عمل کند تا نه آسیبی به تولیدکننده وارد شود و نه به مصرف کننده اجحاف شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه فروشندگان کوچک خواربار و مواد لبنی بخش مهم و موثری در چرخه توزیع کالا در کشور هستند، گفت که توجه به فروشگاه‌های بزرگ نباید باعث غفلت از فروشگاه‌های کوچک شود. این بخش از اصناف کشور ارتباطی تنگاتنگ و عمیق با مردم دارند و حمایت از آن‌ها و البته نظارت بر عملکردشان- باعث تسهیل، تسریع و تامین به صرفه اقلام مورد نیاز مردم خواهد شد.

همچنین رئیس جمهور به گلایه یکی دیگر از سخنرانان درباره بی‌توجهی دولت‌های قبل به طرح کارشناسی ارائه شده برای اصلاح ساختار شبکه توزیع شیر در کشور اشاره و گفت: مسئولان مربوطه حتما این موضوع را با توجه به نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده در گذشته پیگیری و به سرانجام برسانند.

آقای رئیسی در ادامه توجه به احتمال کسری سرمایه در گردش تولیدکنندگان پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه مواد غذایی را که از سوی یکی از سخنرانان مورد اشاره قرار گرفته بود، حائز اهمیت خواند.

مردم نباید هر روز شاهد تغییر در قیمت‌ها باشند

وی  با تاکید بر اینکه نباید قیمتی در بازار خودسرانه تغییر کند،گفت: مردم نباید هر روز شاهد تغییر در قیمت‌ها باشند. اگر هم قیمتی تغییر می‌کند باید دلایل و زمینه‌های آن برای مردم تبیین و تشریح شود.

رئیس جمهور گفت: یکی از عوامل اصلی موفقیت اصلاحات مدنظر در نحوه و محل تخصیص یارانه مواد غذایی همراهی و نظارت دقیق اتحادیه‌ها و اصناف بر حوزه کاری خودشان است. اصناف و اتحادیه‌ها کمک کنند تا با نظارت جدی بر بازار، جلوی سوداگری، کم‌فروشی، احتکار و گران‌فروشی گرفته شود. در انتخاب مسئولان اتحادیه‌ها و بازرسان افراد مناسب را انتخاب کنید که بر اساس اصول و قانون عمل کرده و منافع ملی را همواره مد نظر قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وجود نرخ‌های متفاوت برای کالا‌ها و خدمات واحد، همواره بستر ایجاد فساد و رانت بوده است، گفت: مهمترین اقدام در زمینه مبارزه با فساد، رفع بستر‌ها و اصلاح زمینه‌های ایجاد فساد است.

آقای رئیسی با تاکید بر اینکه هدف دولت از اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه مواد غذایی اجرای عدالت در پرداخت یارانه‌ها است،بیان کرد: هدف دولت این است که با کمک اصناف و اتحادیه‌ها، کاری کند تا مردم مزه شیرین عدالت را در پرداخت یارانه‌ها بچشند. این موضوع باید به طور شفاف و دقیق برای مردم تبیین شود، دولت تصمیم اقتصادی محرمانه ندارد و باور داریم که اگر مردم در جریان جزئیات این تصمیم قرار گیرند، همراه دولت خواهند بود چرا که ما به دنبال تامین منافع مردم هستیم.

دولت هرگز به دنبال حذف یارانه کالا‌های اساسی نیست

رئیس جمهور گفت: دولت هرگز به دنبال حذف یارانه کالا‌های اساسی نیست، بلکه تصمیم دولت این است که محل پرداخت یارانه کالا‌های اساسی جابجا شده و به جای پرداخت یارانه به واردکننده و حلقه اول تامین و توزیع کالا، به حلقه آخر زنجیره تامین و توزیع، یعنی مصرف کننده پرداخت شود.

وی گفت که یکی از جلوه‌های مردمی بودن دولت همین نشست‌های نخبگانی و بهره‌مند شدن از نظرات لایه‌های مختلف مردم است.

در این نشست همچنین ۲۰ نفر از روسای اصناف و اتحادیه‌های مختلف و نیز صاحبان واحد‌های بزرگ تولید مواد غذایی به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

توجه به الزامات اجرای دقیق این طرح برای جلوگیری از آسیب به زنجیره تامین و توزیع کالا، لزوم مشورت و همفکری با اصناف و اتحادیه‌ها در اجرای طرح، دقت در اجرای طرح برای پیشگیری از کمبود کالا در بازار، پرهیز از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و مقطعی، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کالاها، جدا نکردن نانوایی‌های سنتی و فانتزی در اجرای این طرح و اجازه دادن به شکل‌گیری فضای رقابتی واقعی بین همه نانوایی‌ها، تامین تسهیلات ارزان‌قیمت برای احتمال مواجهه تولیدکنندگان با کسری سرمایه در گردش و لزوم سپردن فرماندهی اجرای طرح به وزارت جهادکشاورزی و همراهی کامل دیگر دستگاه‌ها با این وزارتخانه مهمترین نظرات ارائه شده در این نشست بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا جلو خودرو سازان چینی را بگیرید که دلار 65 هزار تومانی را در محاسبه قیمت لحاظ نکنن ، همین قیمت کاذبی که اینها تبلیغ می کنند باعث بی ارزشتر شدن ریال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشم دارید و می بینید که بیخ گوشتان خودرو چینی را با چهار برابر قیمت منطقه به مردم می فروشند راست می گویید جلوی این زالوها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف خیلی کمک میکنند تاقیمت جدید نگیرن یه پفک هم نمیفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب شما اصن برای چی اومدی؟ اصناف کمک کنند قیمت ها کاهشی شود فلان کارو کنید چنان کنید فقط که داری دستور میدی
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام با این فرمایش رئیس جمهور این ضرب المثل هم تداعی میشود همه بیایید یاری کنید تا من شوهر داری کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون پرایدی هم که میگن ایرانی تولید داخله فقط مونتاژه . قطعاتش از چین میاد . همون پراید ۴۰ سال قبل رو‌ داریم مونتاژ میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا از روی زمین محوتان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
زودتر
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۷:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشه اصناف کمک میکنن شما هم بشین نگاه کن،وای از شما مسئولین ک فقط و فقط حرررف می‌زنید و نگاه می‌کنید و ب ریش ملت می‌خندید!دیدی ابراهیم ک صدای دهل از دور خوش بود و حسن با نفت بشکه ای۳۰ دلار لااقل اینقدر فشار نیاورد!ولی تو با بشکه ای۱۱۰دلار چنان فشاری آوردی ک ملت ناک اوت شدن،شاید قیامتی و حساب و کتابی در کار باشه،شما مسئولین بی عرضه رو ب همون قیامت واگذار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۱۷:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئسی شاید باور ندارد ، اصناف و بازاریان محترم خود را ولی نعمت این انقلاب می دانند ، حالا توقع مبارزه با گرانفروشی هم ازشان دارد .
چه توقع بی جایی : علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وااااااقعامتاسف وشرمنده هستم ازاینکه به شما رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونهایی هم که رای ندادند و باعث شدند که این بیسواد رییس جمهور بشه باید شرمنده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر صدر اعظم المان را هم می اوردند نمی توانست کاری بکند رئیس جمهور کاره ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سال ۹۹ که نصف سال تعطیل بود ازما ۱۰ برابر مالیات گرفتی
مالیات ۴میلیونی رو ۴۰میلیون کردی چجوری هم کاری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرارگذاشتی اگراوضاع را خراب کردی استعفا بدهی دیگه منتظرچی هستی استعفا بده خستمون کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رییسی عزیز اول تکلیف دولت با مجلس مخصوصا نمایندگان تاجر و مالک بنگاه های اقتصادی کشور را روشن کنید که چند چند هستید که در این شرایط به ضرر مردم بیچاره وکارگر همه چیز پیش میرود شما صحبت از معیشت و افزایش حقوق کارگر میکنید نمایندگان مجلس تهدید به اخراج کارگر چون که صاحبان وکسانی که باید این حقوق کارگر را بدهند همین نمایندگان مجلس هستند که فقط به فکر خودشان هستند اول با این نمایندگان که مدیریت آنها دست آقای پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس است به توافق و نتیجه برسید بعدا فکری به حال مردم وکارگران بکنید فعلا که اقتصاد کشور ونظام در دست آقایان پورابراهیمی وباند ایشان در مجلس است که اگر خلاف میل وخواست آقایان حرکتی کنید تهدید به استیضاح خواهید شد که این هم نتیجه اعتماد و اطمینان واحترام هر دولتی است که به نمایندگان ومجلس دارد همان روحانی و احمدی‌نژاد خوب می‌شناختند این نمایندگان مجلس را که به مجلس خیلی بها نمیدادند و از همه‌چیز نمایندگان هم خبر داشتند و نمایندگان از دولت ترس داشتند که مبادا به مردم بگویند که نمایندگان مجلس چند وچه صاحب ومالک و شریک شدند اما متأسفانه از دولت شما ترسی ندارند حالا چرا وبه چه دلیل که معمای حساب دودوتا هرچی دلمان خواست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف تورو خدا با این آقا جلسه بگذارید و توجیهشون کنید که این کار، کار شما نیست. دولت بازار مملکت را ول کرده بعد میگه یکی دیگه بیاد جلوشو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط میتونم بگم خدا بفریادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونموقع که پدران نا سپاس مون به امید آب و برق مجانی انقلاب کردند، خدا روش رو از ایران برگردوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من موندم مشاور آقای رئیسی کیه اصلا مشاور داره این حرف ها را از کجا میاره مگر دولت زیر نظر اصنافه کی اونها بیاند به یاری شما

اصناف در صورت کارایی داره که قیمت ها را دولت پایین بیاره و اعلام کنه و به اصناف بگه شما روزانه به همون صنفی که به شما تعلق داره اگر گران فروشی کردن فشار بیارید تنها کمک کار اصناف همینه کارایی دیگه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا اول از همه سراغ همراه اول و ایرانسل برید
این همه گرون شدن بسته های اینترنت با حجم افتضاح طبیعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو استعفا بده زود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشم عباس آقا هرچی شما بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کار از پایه خرابه دیوار از اول کج چیده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ویل للمطففین .
ای اصناف
قران را باور قلبی کنید ای حاجیها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان کبک اصناف خروس میخواند .انبارها پر و احتکار و قیمت ها هر روز بالاتر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کلا این مملکت شده : مردم کمک کنین تا من شوهر داری کنم

عتبات عالیات مردم کمک کنن . آب رسانی به مناطق محروم مردم کمک کنن . زلزله مردم کمک کنن . سیل مردم کمک کنن . گرانی شده مردم کمک کنن . دزد میخوان بگیرن

تصویرش رو میزارن مردم کمک کنن . غزه و فلسطین و لبنان و یمن مردم کمک کنن

چرا اختلاس میکنین و غارت میکنین مردم رو خبر نمیکنین کمکتون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه همش مردم کاری کنن پس چرا وزیر و غیر داریم پس حقوق های وزیر رو بدین به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
انقلابی و جهادی حتما دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۵:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، تو رو خدا هیات دولت برین کنار بذارین مردم و اصناف با هم طرف بشن.اینکه بگویید مردم نباید شاهدتغییر قیمت باشند، در حد حرف زدن فایده ایی ندارد، این دولت است که باید اهرم خود را وارد کند، فقط گردن مردم می اندازند، خدا هم بداد مردم هم نمیرسه، برنج کیلو سی هزار تومن شده صد هزار تومن،بعد میگویید مردم نباید شاهد تغییر قیمت باشند، واقعا شرم آوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولین عامل گرانی خودتان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف خودش عامل گرانی هست
از بسیج و مردم و افزایش هزینه ها برا متخلفین استفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت پدر اصنافو در اورده حالا کمکم میخاد،یه روز تعزیرات ،یه روز بهداشت،یه روز اماکن،یه روز بیمه،یه روز مالیات،هر روزم که یه نفر باید کافینت باشه.....سنا،سبا،سپا،سجا......... اینا رو ثبت کنه بخدا از شما خسته ایم،بابا کار با کار مردم نداشته باشید بازار خودش کارشو میکنه و درست میشه،شما شوک میدید گران میشه احتکار راه میفته،بعد میاین پرت وپلا گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا بازار کارشو بلد،صدها ساله،اینا کارشونو بلد نیستند،میان با نابلدی همه چی رو به هم میزنن،بعد میگن خودتون درستش کنید،کودنا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جوک نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس برو کنار .بگذار رئیس اتحادیه اصناف بیاد رئیس جمهور بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا مگه خوابید؟
اول خود شما گرون کردید
بعد هم اصناف
شما اگر یک جنس مشخص رو تونستید تو بازار با قیمت واحد خرید کنید بعد بیاید اینجوری نظر بدید
توی کدوم حوزه برا شما مثال بزنم
یک قیمت از لوله اب و فاضلاب گرفتید؟
سیمان چطور؟
ماشین و خودرو سازی؟
روغن و ماکارانی، ارد برنج و ...؟
اجاره مسکن چی؟
یک کارگر با حوق ۵ تومان حتی یک کسی که فوق لیسانس داره با کمتر از اینها داره کار میکنه چطور از پس خرج زندگیش بر بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرت و پرت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف کمک کنند؟ خود اصناف دنبال این گرون کردن ها است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط بلدید حرف بزنید هیچ فرجی نیست بدبخت شدیم زیر بار گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا به ملت رحم کن . به قول قدیمیا . گله رو سپردن به گرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف تو را خدا بیایید همگی دست به دست هم بدید این مجلس و دولت انقلابی را به یک جای دور مث ونزوئلا صادر کنید تا ما ملت از شرشون راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حکایت ما:
هر چه بگندد بزنندش نمک / وای به روزی که بگندد نمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی بعد از اینکه اولین یارانه های جدید را واریز کردید با مردم صحبت کنید از قدیم هم گفته اند " دوصد گفته چو نیم کردار نیست"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دولت انقدر پول چاپ کرده نقدینگی و تورم از این هم بدتر میشه قشنگ فاجعه در راهه.
Iran (Islamic Republic of)
حق بین
۱۴:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سپردن قیمت به اصناف بازار مثل سپردن دنبه گوسفند دست گرگ است .خدا عقلی به مسولین عطاکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشور و مردم رو به فلاکت انداختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از وقتی ارزش پول (ریال ) یمن در برابر پول ایران دیدم ؟؟؟؟؟؟؟ سکوت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ملت مظلوم کشورم و خودم همینطور.عزیزان اینجانب کارشناس مسائل بحران هستم.مهربانهای وطن زخم خورده ام،موجی این آقایان درباره ماکارونی و روغن و نان و این مسائل راه انداخته اند که کاملا حساب شده هست.اگر یک مقدار دقت کنین تمام مایحتاج در پنهان توسط کارخانه ها و تولیدکنندگان خیلی گران شده اند و ما اصلا متوجه آن نشدیم.این تمام حرف دل من بود‌.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کامنت های من رو چرا پخش نمیکنید بخدا از این ها خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۳:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه اصناف همکاری نکنن چی؟
یعنی راه حل،همکاری اصنافه؟جناب مدیر ارشد اجرائی کشور نفت و گاز و پتروشیمی و آب و برق و خاک و سنگ و معدن و پسته و زعفران و خرما و ....؟
چقد ما ملت بدبخت لجبازی شماییم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
Yjc اگر می توانی مصاحبه ای با اقتصاد دان تهیه کن آقای رئیسی ای کاش یارانه آقازاده ها ژن خوب ها داماد زاده ها عروس زاده ها قطع می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف همینطوری داره سرمایشون کوچیک میشه با این تورم ها چند ساله ..چه همکاری وقتی رسمی کارخانه گران می‌کنه و خود کارخانه احتکار می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریسی استعفا بده برو یه جوان بیاد سر کار کشور نابود کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شناسنامه ام نوشته ادرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید ایشون می امد تا خیلی ها ببینند وگرم شدن جهان و نبتریدن بارون رو هم گردن روحانی نندازند دربوق وکرنا وفضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت گرانی های اخیر
عمده علت این گرانی ها حذف ارز۴۲۰۰کالاهای اساسی از محصولات
علت حذف ارز ۴۲۰۰ چیست؟
با اعمال این ازروتخصیص آن به نان وایی ها امکان خرید یک گونی برنج به قیمت۳۸هزار تومن برای مصارف نانوایی است در حالی که همین میزان آرد در کشورهای همسایه۶۰۰هزارتومن فروش میرود
طبعا این خود عامل ایجاد فساد ومشوق سودجویان برای قاچاق بیشتر خواهد بود نه تنها آرد بلکه قاچاق سایر اقلام اساسی است و درواقع به نام ملت به کام کشورهای همسایه.کشورهای همسایه ای که اقلام خوراکی ایرانی با کیفیت بالا را با نازلترین قیمت در مغزه های خود انبار میکنند و بجای سود بردن مردم ایران از این ازر سود اصلی به جیب دلالان و بازارهای همسایه است
حال اقدامات انجام شده حذف این یارانه اقلام اساسی از کالاها وواریز ان به حساب مصرف کننده واقعی و داخلی است
جراحی این اقتصاد بیمار کمی سخت وزمان بر است ولی دیر یا زود این غده سرطانی ۴۲۰۰ باید خارج شود هرچه از حذف آن بگذرد سخت تر خواهد بود .
اقدام دولت جبران این آزاد سازی پرداخت یارانه کالای اساسی به حساب خانواده است به طوری که به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومن در خانواده های کم درامد و۳۰۰ هزار تومن به ازای هر نفر در خانواده هایی با درآمد متوسط خواهد بود.که طی اجرایی شدن در دوماه اول یارانه پرداخت میشود و بعد از دوماه کالا برگ تخصیص داده میشود.
Iran (Islamic Republic of)
mb
۱۶:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا گند کاری اونیه که گشااااایش اقتصدی کرد.یجوری ریده فعلا جمع شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه کشور داریم ۹۰ درصد مردم از شما متنفرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینترنت و برق و آب کی گرون کرد مردم شما نمیدونید برق چه قدر گرون شده بزار تابستون بیاد اون موقع میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونایی که منفی دادن دارن نون آینا رو میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت نباید از کسی بخواد که کمک کنه باید سازو کاری طراحی کنه که هیچ کس نتونه کالایی رو بدون مجوز گرون کنه
که صد البته مشکل از اصناف نیست و خود دولت برای انحراف افکار عمومی که مثلا مشکل از اصناف هست و از دولت نیست داره این حرف رو میزنه.
در کل دشمنان این ملت رو خدا خر افرید چه داخلی چه خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رییسی این حرفا دیگه رنگ ندارم
خدایا .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همینکه دیگه دستور نداد و کمک خواست یعنی داره یه چیزایی حالیش میشه یا داره عاقل میشه فقط اشتباه میزنی داچ
گرونی و تورم ریشه اش تو نهاد ریاست جمهوری و مجلس هست نه اصناف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای ریس جمهورواقعاخواستارجلوگیری ازگرانی هستین چرااب وبرق وگازواینترنت وبرنج واردو....راگران کردین واقعانمیدونین چه بخایین چه نخایین تاثیرمیزاره توافزایش قیمت سایرکالاهاوخدمات
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۲:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم یاری کنیدتامادامادداری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز گوگل اماری منتشر کرد که بیشترین جستجوی ایرانیان این چند روز جمله حسن روحانی کجاست؟ بوده است.
اقای روحانی هم بیانیه ای منتشر نموده تا کل ۸۵ میلیون ایرانی به خاطر ناسزاهایی که به من گفتند عذرخواهی نکنند من نخواهم گفت که کجا هستم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این هم سخنی از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ارز ترجیحی و فساد ناشی از اون از دولت فخیمه روحانیه، آلزایمر گرفتید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت و هزاران لعنت بر بنفش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس دولت این وسط چه کاره هست جلوی گرانفروشی از مبدا کارخانه گرفته بشه نه بقال سر کوچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهترین نظری که تا حالا خوندم
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۱۷:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی سیمان در کارخونه بیست و پنج هست تا برسه دست مصرف کننده میشه شصت هزار تومن به نظرت باید جلوی چه کسی رو گرفت؟ فقط باید جلوی خودمون رو بگیریم از ماست که بر ماست! به هم دیگه رحم کنیم تا خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزرگترین دلال ها و احتکار کننده ها همین اصناف هسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
افزایش افسار گسیخته کرایه بارها هم بر گرانی ها تاثیر داشته است انها دیگه راهشو بلد شدند و با کوچکترین افزایش قیمت پنج برابر تورم درصد کرایه بیشتر تقاضا میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون اصناف همه چیو گرون کردن!حالا تو از این جماعت مکار کمک میخوای!!!
سفره کارمندو نابود کردی!!!
عدالت علی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
طرف هنوز نمی دونه کشورها را دولت ها اداره می کنند نه اصناف و ... !!!! به عبارت دیگر هنوز نمی دونه وظیف اش چیه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نادان اصناف قسمتی از دولت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
استعفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا؟
مگه روحانی دلار رو از ۳۰۰۰ برد ۳۰۰۰۰ تومن استعفا داد؟
تازه پر روتر هم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف خودشون باعث گرانفروشی هستند !
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا فقط در مشکلات از اصناف کمک می خواهید و خرابکاری بانک ها و گمرک و پتروشیمی ها و فولادی ها و....را ما اصناف باید پر کنیم ؟؟ پس توجه کنید لطفا به حرف امیر کبیر بروید که منابع مالی را با یک بازرسی قوی به اصناف بدهیدو و بانک ها فقط به کار بانکداری بپردازند و محل نگهداری پول ها و مناب مالی فقط در بانک باشد و بقیه کار از جمله خرج و هزینه ها کرد ها را هم به اصناف بسپارید تا 1-صنعت لوازم خانگی 2- صنعت خودرو 3- طلا فروشی ها 4-صنعت مسکن 5- صنعت پوشاک و کفش و ... قوت بگیرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک بال گرانی خود اصناف و بال دیگر دولتمردان و خانواده ایشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای رییس جمهور اول انقلاب یک پاک سازی انجام شد خوب عده ای تر و خشک با هم سوختن بعد جالبه تر و خشک هم موندن صاف نشد الان هم بی طرف میاد چپ و راست میکوبن چپ میاد راست میکوبه راس میاد چپ میکوبه شما اخرین تیر ترکش وقتی کاندید شد گفتم حتما راه حل داره اگر نه وارد نمیشد یعنی شخصی میوند که بشه باز ادامه داد گفت من نبودم ولی وقتی در انظار همه چی یکدست پیداست یا باید یکدست کنی ادامه بدی یا منتظر سوت پایان بازی باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ دولتی نمیاد زیر ساخت رو درست کنه چرا؟چون توچشم نیست و زود بازده ونیست وامتیازش برای دولت های بعد ثبت میشه.ولی این رئیس جمهور بار همه این مشکلات رو بدوش کشید و دارن درست ریل گذاری میکنن زمان میبره ولی درست میشه این ارز جهانگیری دیر یا زود باید حذف بشه هرچه سریعتر بهتر.ارزی که اکثر ونزدیک به کل گفته بودن غلط وفساد زاست باید حذف بشه.با قدرت پیش برو ما پشت شما مثل کوه ایستادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همسایه هایاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همسایه ها یاری کنین دولت شوهر داری کنه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عههههه! فکر کردم رفتی یه جایی قایم شدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
زمانیکه رییس قضا بودین خواهان رییس دولت برای نجات مملکت شدین حالا با چند پله سقوط دست به دامن اصناف ای وای بر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قدم اول را خودتون گذاشتید شما گرون میکنید اصناف باید جلوی شما را بگیرن؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف کمک کنند...؟!
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کم حرافی کن عمل کن دولت حرف
-
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببینید چه چیزی را از چه کسانی میخواهد خنده دار است
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا کجا سیر می کنید ، اصنعاف هم اگه علوفه هم بفروشن طوری شده که با درلار و پراید محاسبه میشه شما ، قیمت پراید رو پایین بیاری همه قیمت ها خودش پایین میاد نیادم ثابت میشه اینم از اهنمایی من اصناف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کلا رد داده! معلوم نیست چی زده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من فک کنم مراجوانا زده داش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازاین شاخه به آن شاخه پریدن فایده ای نداردشماهاتوان اداره کشوررانداریدچون سیستم ازشالوده خراب است بایداصلاحات بنیادی واساسی صورت بپذیرد...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قربون شکل ماهت گل عمو
اونچه تو به عنوان عدم توانایی اداره کشور از اون یاد میکنه تونسته در مدت کمتر از 9 ماه
کرونا رو مهار کنه
تورم رو کاهشی کنه (آمار بانک مرکزی و مرکز آمار)
حقوق کارگر رو افزایش بده
قرض پول از بانک مرکزی رو تقریبا صفرکنه
اما اونچه من و تو امروز در اقتصاد میبینیم مانند مریض بد حالی است که حداقل 5 ساله تب بالای 40 درجه داره
جراحی بادرد همراه و اسم این ناتوانی در اداره کشور نیست به شرطی که من و تویی که کشورمون رو دوست داریم حرف دشمن و تکرار نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
در پاسخ به اولی عطر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار گوید ما هم کوریم و کر هستیم و نمیدونیم که چه کسایی با ورود واکسن مخالف بودن و حالا هم اقتصاد رو چیکار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا هادی قربونت، خیلی ماه هستی، ولی شما نیمه پر را میبینی نیمه خالی میشه اینکه چون اصلاحاتی صورت نگرفته قیمت دلار تا 2 یا 3 سال دیگر دوباره یک رشد 3یا 4 برابری می‌کنه و همین بساط میشه یعنی دوباره گرانی و....
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا هادی چرا حرف های اونا را تکرار میکنی؟ اینا همش رد گم کنی هست تو همین کرونا واکسن را ما دیر دریافت کردیم و بر اساس قرارداد های دولت قبل بود رئیسی کاره ای نبود از مراکز تزریق بگیر تا سامانه ثبت نام و غیره را دولت قبل درست کرد بعد از واکسن زدن هم آمار کاهشی شد مثل همه دنیا!
حقوق کارگر را اگر افزایش دادند از آن طرف قیمت ها خیلی بالاتر خواهد رفت و اوضاع اقتصادی کشور از این هم بدتر خواهد شد و به عنوان یک عامل مفید این موضوع محسوب نمیشود چرا که در دراز مدت همان کارگر امسال تمام نشده همه قیمت ها را دوبرابر خواهد دید!
قرض پول بانک مرکزی را با چه سندی میگویید صفر شده ؟ اگر صفر شده بود که الان وضعیت اقتصادی کشور و دلار این نبود!
در ضمن درد جراحی را مردم نباید تحمل کنند بلکه آنهایی باید تحمل کنند که حقوق های نجومی میگیرند آنها یی که رانت میخورند اگر اینها قطع بشود خیلی از مشکلات حل میشود مردم اگر دردبکشند کار به جاهای باریک میکشد و آبرویی برای رئیسی نمیگذارند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کی به این مدرک پنجم دبستان داد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همان کسی که گماشت و دماغش را هم به خاک سایید!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزم دلار 26000 تومنه // اصناف که ارزانتر از اونی که خریدن نمیتونن بفروشن
اگه راهکارت در برطرف کردن مشکل اقتصادی مملکت اینه که اصناف کمک کنن // الفاتح مع صلوات
-
حسینی
۱۱:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین اصناف خودشون عامل گرانی هستن . خوشخیالی و سادگی که از اینا بخاییم جلو گرانی را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصنافو ولش کن آقای رئیسی، تانباشدچوب ترفرمان ندارد..
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حاجی از خود گران فروش میخوای مقابله کنه والا که نوبره
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۰:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود اصناف مشکل اصلی هستند، خودشان در گران فروشی منفعت دارند. کدام صنف هست که محض رضای خدا سود مجاز خودش رو روی اجناس بکشه و بفروشه؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر میکنه دست فرد یاقشر خاصیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما گران میکنید اصناف بیان جلوی شمارا بگیرن شما داری گران میکنی که کسی نخره خودبه خود سال دیگه تورم نداشته باشیم اصناف چکار کنند شما بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
گران فروشی کسی نمیکنه گران شده جنس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه صنفی که رییسش از یکی از پولدارترین هست صنف خودشه میشه اینکار بکنه چطوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
زودتر توی اون جلسه هیئت دولت افزایش حقوق بازنشستگان تامین را تصویب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود اصناف طرفدار گرامی هستند . شما منتظر کمک اصناف هستید . دولت گندیده روحانی را نمک زدیم با نمک دولت جدید انشاالله این دولت گندیده نشه که وا ویلاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا وقتی تورم بالاست نمیشه جلوی گرنفروشی را گرفت چرا مسئولان متوجه این چیز ساده نمیشن!
حالا شما اصلا برو هر کی گرونفروشی میکنه بنداز زندان اصلا... تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا جهنم ارد و روغن و بنزین قاچاق میشد میخایید گرونش کنید .خونه و ماسین و سایر کوفت و زهرمارا چی اونا هم صادر میشدن؟ چرا شرم نمیکنید برید از این کشور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینترنت را اصناف گران کرده اند یا شما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود اصناف عامل گرانی هستند ،

نظارت باید بیشتر شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارخونه گران کرده ریس جمهور نمیدونه کی گرون کرده روغن مگه مغازه دار برده بالا یا ماکارونی فردا برزین مغازه ریدم تو این مملکت داری اخوندا که یبار باید دعا کنیم یبار باید اشکنه بخوریم یبار از معایب گوجه میگن یبار لنگ ببندیم بابا میبینید لیاقت ندارین برگردین همون حوزتون مثل ادم بشینید دعا کنید مملکتم بدون جنگ خونریزی بدین دست اهلش این سعور این اسلام نه این خریت
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۱۲:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه حرف های بحقی
دوستان حمایت کنید و بینهایت رای موافق بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما" اهل مملکت داری رئیس جمهور قبلی بود؟یا کسی که آمریکا دوستش داره؟ تامملکت ما هم بشه یک چیزی مثل عراق و افعانستان.
بدانید این همه هو و جنجال هم ساخته رانتخواران و مفت خوران است که سفره ارز ۴۲۰۰ تومان را از جلوی خود برچیده میبینند و میخواهند به این وسیله دولت از تصمیم خود عقب نشینی کند والا گرانی مطلب تازه ای در مملکت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصناف خودشون خدای ایجاد گرونی هستن بنک دار احتکار می کنه و... مشتی بی رحم و دزد داریم کنار هم زندگی می کنیم هیچ کس به فکر دیگری نیست .واقعا کسی نیست بگه به کجا چنین شتابان ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب دولت چه کار کند که بیشتر از این به مردم دروغ نگوید به خاطر جنگ و قاچاق و فساد ما که می فهمیم شما دروغگو شده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جک سال!!!
اصناف کمک کنند؟!خخخ
نمونش سر لیموترش خوب کمک کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
صبح بخیر آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای رئیسی از اصناف انتظاری نداشته باشید،وقتی بازار اشفته هست و اش کمه هر کی قاشق بزرگتری برمیداره و میکنه داخل قابلمه که سهم بیشتری داشته باشه،از نیروهای جهادی کمک بگیرین،محکم وایسین،،با ملاحظه کن و عزیزم مهربون باش کار درست نمیشه،اجاره نشینی پوست از تنمون کنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریسی بزار برو نمی تونی مدیریت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی خنده داره گله رو داری می‌سپاریم به گرگ . خدا به ملت رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
رییسی کجا بره تازه مراحل ارتقاء پست را داره طی میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف رسانه های معاند داخلی را که مزدور رانتخوران و مفت خوران دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومان هستند و یا رسانه های معاند خارجی را نزن تا وقتی معضل ارز ۴۲۰۰تومان وجود دارد فکر بهبود اوضاع را از سر به در کن
آخرین اخبار