شهردار شیراز گفت: برای تامین هزینه‌های شبکه حمل‌ونقلی باید به سمت حمل‌ونقل هوشمند رفته تا شاهد افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم.

سید احسان اصنافی در بیست و نهمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: هر مدیریتی ملزومات و شئوناتی دارد و حمل و نقل و ترافیک از مهمترین این ملزومات و یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حوزه مدیریت شهری بوده است.

او گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک جزو دسته خدمت‌رسانی است تا سرمایه‌گذاری، باید به سمتی برویم که هر شهری بتواند هزینه‌های نگهداری شبکه حمل و نقلی را از خود شبکه تامین نماید که با روش‌های سنتی آن میسر نیست.

شهردار شیراز گفت: برای تامین هزینه‌های شبکه حمل و نقلی باید به سمت حمل و نقل هوشمند رفته تا شاهد افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم.

او گفت: در غوغای هزینه‌ها باید بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم که شبکه‌های ترکیبی و هوشمند از ضروریات تمامی شهر‌های کشور از جمله کلانشهرهاست.

اصنافی به لزوم تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اشاره و گفت: سومین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز درحال تدوین است که نظرات و تجربیات سایر شهر‌ها می‌تواند در این مسیر مفید باشد.

او، گریزی به حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز زد و گفت: شیراز دارای ۲۴.۵ کیلومتر خط متروی فعال و ۱۶ کیلومتر خط متروی در دست احداث دارد که پس از تهران و مشهد سومین شهر کشور در حوزه حمل و نقل ریلی است.

مدیر ارشد شهرداری شیراز گفت: خوشبختانه در بحث جانمایی خطوط متروی شهر شیراز درایت شده که با دو شبکه شمالی جنوبی و شرقی غربی می‌تواند ۶۰ درصد مساحت شهر را پوشش دهد.
۰
او با ذکر اینکه مترو، خطوط اتوبوس و تاکسی باید بصورت هوشمند و هماهنگ باشند، گفت: با مطالعات شبکه‌های ترکیبی خدمات بهتر و جامع تری را به مردم ارائه خواهیم داد.

اصنافی از لزوم همکاری و تعامل شهرداری‌های شهر‌های کشور بویژه کلانشهر‌ها در مدیریت بهتر و بهینه‌تر گفت و اظهار کرد: مباحث حمل و نقل و ترافیک کلانشهر‌ها به یکدیگر قابل تعمیم است که با انتقال تجربیات اتفاقات خوبی را در این حوزه می‌توان رقم زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار