تجلیل از بازنشستگان و برگزیدگان فرهنگی در هریس

مراسم تجلیل از بازنشستگان و برگزیدگان فرهنگی منطقه هریس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

آقای محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از پیشکسوتان فرهنگی منطقه هریس شغل معلمی را بسیار شریف و آن را در ردیف برنامه‌های تعلیماتی پیامبران دانست و گفت: انسان باید در هر مقام و منزلتی قدر معلم و آثار تربیتی و آموزشی او را بداند چرا که شان و مقام عالم و معلم بیش از هر قشری در جامعه است.

وی همچنین به ظرفیت اشتغالزایی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه هریس اشاره کرد و از مسئولین مربوطه خواست تا در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش دستاورد‌های آن نیازمند تربیت نیروی انسانی با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی است در بیانیه گام دوم انقلاب نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور و تعلیم و تربیت رکن اصلی تمدن سازی معرفی شده است.

این بیانیه در راستای تمدن سازی بر سه عنصر کلیدی تربیت ، مسئولیت پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش، خودسازی و جامعه سازی تاکید دارد.

 این مهم در جمهوری اسلامی ایران عمدتاً بر دوش نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور و مشخصاً بر دوش آموزش و پرورش بوده است .

ماموریت بسیارمهم و خطیری که امروز ما در سند تحول بنیادی برعهده داریم تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی با برجستگی‌های علمی، اعتقادی، اخلاقی و شاخص‌های متناسب این برجستگی‌ها از جمله دانش آموز موحد، مومن، بصیر، شجاع، ولایت مدار، ظلم ستیز، جهادگر، کارآفرین است.

در این ماموریت بزرگ همه خادمین در آموزش وپرورش بالاخص معلمان باید پای کار باشند بویژه نقش معلمین در این حوزه نقش ممتازی است. عنصر تضمین کننده این نگاه بلند و کلیدی آموزش وپرورش معلم است.

معلم به عنوان هدایت کننده این برنامه هاست، برای همین باید برای نقش تربیتی معلمین برنامه ریزی کلی داشته باشیم.

در کنار برنامه ریزی برای شایستگی‌های معطوف به دانش موضوعی و تخصص و شایستگی‌هایی عمومی امروزه آن چیزی که بیشتر از سال‌های قبل نیاز داریم شایستگی معطوف به دانش تربیتی و شایستگی‌های معطوف به علم تربیتی است.

اگر سیر و سلوک علمی و عملی بزرگان چون علامه طباطبایی،علامه مطهری ،علامه امینی و علامه جعفری و دیگر بزرگان را نگاه کنیم تربیت محوری و شاگرد پروری جزو اولویت‌های اول آن‌ها درموضوع تعلیم وتربیت بوده است.

مقام معظم رهبری هم در سال‌های اخیر روی موضوع دانشجو پروری، شاگرد پروری امیدآفرینی در بین جوانان ونوجوانان و در بحث جایگاه معلم به نقش مرجعیت و کلیدی پیش تازی، نقش آگاهی بخشی تاکید فراوان داشتند.

آقای  محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته معلم و تشکر از معلمان بازنشسته و شاغل که شبانه روز در جهت تربیت و آموزش فرزندان ایران تلاش می‌کنند گفت: مسئله رتبه بندی معلمان که ۱۲ سال پس از مطرح شدن عملیاتی نشده بود به همت مجلس فعلی امیدواریم تا پایان خرداد ماه اجرایی گردد.

وی همچنین به مطالبات بازنشستگان فرهنگی اشاره کرد و گفت: مطالبات بازنشستگان مطالبات بنده در مجلس بوده و هست.

 معلم باعث توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود که در این راستا باید به آموزش و پرورش اهمیت بیشتر و ویژه‌ای داد ما نیز تلاش می‌کنیم کمبود فضا و تجهیزات آموزشی و پرورشی در منطقه جبران گردد.

آقای جلیلوند فرماندار شهرستان هریس هم ضمن خوش آمدگویی و تبریک هفته معلم با اشاره به بالا بودن ارزش ، مقام و مرتبه معلم گفت: اولین کلماتی که در غار حرا با پیامبر (ص) گفته شد در مورد علم و بیان بود.

 غیر از معلم هیچ کسی نمی‌تواند جامعه بشری را متعالی سازد چرا که دستاورد‌های گرانبها‌های شهدا و ایثارگران زیر سایه تربیت و پرورش معلمان و آموزش‌های آنان بوده است.

آقای آسیابی مدیر آموزش و پرورش منطقه هریس گفت: در منطقه هریس ۸۰ مدرسه و تقریبا ۷۰۰ معلم توانمند وجود دارد که دلسوزانه و متعهدانه در راستای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی انجام وظیفه می‌کنند.

آموزش و پرورش منطقه هریس نیازمند تجهیزات آموزشی و پرورشی بیشتر علی الخصوص سالن ورزشی می‌باشد.

حجت الاسلام نصراله پور امام جمعه شهرستان هریس نیز ضمن تبریک هفته معلم به مقام والای شهید استاد مطهری اشاره کرد و گفت: هفته معلم فرصت گرامیداشت مقام معلم فرزانه شهید مطهری است که بهترین الگوی تربیتی برای جامعه می‌باشد.

در پایان جلسه از بازنشستگان و برگزیدگان فرهنگی منطقه هریس تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.