غزنوی گفت: استان اصفهان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط موجود مکان مناسبی برای توسعه ورزش‌های هوایی است.

حمیدرضا غزنوی گفت: فضای موجود و اماکن مختلف طبیعی و غیر طبیعی در استان اصفهان برای آموزش ورزش‌های هوایی بسیار مفید و ارزشمند است که می‌تواند میزبان برنامه‌های مختلف منطقه‌ای و بین المللی باشد.

وجود انواع کوهستان‌ها با حالات و ارتفاعات گوناگون، تپه‌ها و دیگر عرصه‌های طبیعی ظرفیت مناسبی در استان اصفهان برای گسترش رشته‌های زیرمجموعه ورزش‌هایی هوایی مانند پاراگلایدر و پاراموتور در مسافت‌های دور و نزدیک است.

او می‌گوید این ظرفیت همچنین می‌تواند برای توسعه گردشگری ورزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد و بدون شک علاقه‌مندان داخلی و خارجی متعددی در این زمینه حاضر به همکاری و سرمایه گذاری هستند.

همچنین رییس کمیته ورزش‌های هوایی هیات انجمن‌های ورزشی اصفهان از برگزاری سمینار آموزشی پرواز تِرمیک (طولانی مدت و با مسافت دور) با تدریس "بورخارد مارتنز" مدرس بین المللی و مرجع پرواز مسافت از کشور آلمان خبر داد.

محمدرضا غزنوی گفت: این رویداد آموزشی ورزشی پنجشنبه این هفته از ساعت ۱۴ تا ۲۱ با حضور بالغ بر ۱۵۰ خلبان، مربی و ورزشکار ورزش‌های هوایی از سراسر کشور در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

او هدف از برگزاری این سمینار را ارتقاء سطح علمی خلبانان و مربی‌های کشورمان دانست وگفت: مباحثی همچون پرواز طولانی مدت با پاراگلایدر و بدون موتور و پرواز فرا منطقه ای، انتخاب تجهیزات مناسب، و آموزش مسائل ایمنی و امنیتی، افزایش سرعت پرواز و نگهداری و حفظ تحهیزات در این دوره آموزش داده می‌شود.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان می‌گوید قدردانی از پیشکسوتان و بزرگان این رشته در کشور از دیگر برنامه‌های جانبی سمینار یاد شده است.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد و حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار