مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از استخراج ۸۵ کیلوگرم ژل رویال از حدود یکصد کلنی زنبور عسل در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

رضا اسمعیلی گفت: بهترین زمان استخراج ژل رویال در فصل بهار است، ترشح ژل رویال محدود است و تعیین زمان مناسب برای استخراج این ماده ارزشمند حائز اهمیت است.

این کارشناس با اذعان به اینکه قیمت هرکیلو گرم ژل رویال حدود ۱۵ میلیون تومان است و در مقایسه با قیمت عسل دارای ارزش افزوده بالا است، گفت: زنبورداران باید با تولید ژل رویال و سایر محصولات پای به عرصه کسب و کار جدیدی بگذارد تا از بازار‌های جهانی عقب نمانند.

او پرورش ملکه را از برنامه‌های جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: رویکرد جهاد کشاورزی خروج از تک محصولی و ورود به عرصه تولید چند محصولی است، و تولید ژل رویال، گرده و زهر زنبور و بره موم در صنعت زنبورداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته اسماعیل، بر اساس منابع موجود ژل رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند، باعث تنظیم فشار خون می‌شود و اختلات گوارشی و التهاب را مهار می‌کند.

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: شهرستان مرودشت دارای ۳۲ هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۴۰۰ زنبورستان دارای مجوز است و سالانه حدود ۱۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.