مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.

در جلسه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل و مشکلات و افق توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی این دو شهرستان و نیز منطقه ویژه اقتصادی کازرون بحث و تبادل نظر شد.

فریدون عباسی دوانی نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار به اهمیت توسعه صنعتی در این شهرستان‌ها اشاره و بر همکاری و پیگیری به منظور رفع مشکلات و اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد.

او گفت: توسعه پایدار صنعت در این شهرستان مورد توجه است و شهرک‌های صنعتی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی برعهده داشته باشد و ما در این زمینه حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس همچنین به تلاش‌های انجام شده برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون بر تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز به سفر اخیرخود به این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: در این سفر ضمن بررسی وضعیت زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی و نواحی شهید مصلحیان و چنارشاهیجان و بازدید از طرح‌های درحال انجام، تصمیماتی برای تسریع در طرح‌های زیرساختی اتخاذ شد که در حال انجام است.

سید مصطفی هاشمی گفت: زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق، شبکه گاز وفاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است و بستر‌های لازم برای استقرار واحد‌های تولیدی، صنعتی فراهم شده و تاکنون ۵ قرارداد نیز منعقد شده است.

او گفت: سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرار واحد‌ها ایجاد می‌شود.

او گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران، تمامی امور صدور جواز تاسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره برداری بصورت رایگان انجام می‌شود و شرایط واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز بصورت نقد و اقساط است.

هاشمی گفت: سرمایه گذاران در منطقه ویژه کازرون متقاضیان می‌توانند در بخش‌های ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی، تجاری و خدماتی به فعالیت بپردازند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار راه اندازی شده است که با توجه به افق توسعه آینده این منطقه ویژه اقتصادی، پیگیری طرح توسعه آن نیز در حال انجام است.

هاشمی گفت:  تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه شده و هم اکنون نیز دو طرح با مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و به زودی آسفالت خیابان‌های اصلی انجام می‌شود و دو طرح دیگر نیز در برنامه امسال قرارخواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.

هاشمی همچنین از تسریع دررفع نواقص و به مدار آمدن مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی شهید مصلحیان خبر داد و گفت: پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز یک حلقه چاه آب، انجام شده که با حفر این چاه بستر مناسبی برای تامین آب پایدار واحد‌های مستقر در این ناحیه صنعتی فراهم می‌شود.

هاشمی مهمترین اولویت ناحیه صنعتی کوهچنار نیز تامین آب پایدار اعلام کرد و گفت: با توجه به از مدار خارج شدن چاه آب این ناحیه صنعتی، برنامه ریزی برای تامین آب مورد نیاز صنعتگران فعال در این ناحیه صنعتی و پیگیری حفر چاه دیگر در دستور قرار گرفت.

او همچنین با اشاره به انجام طرح شبکه داخلی گاز بر وصل گاز واحد‌های فعال و مذاکره با شرکت گاز برای ایجاد ایستگاه TBS گاز جهت تامین گاز صنعتی واحد‌های فعال این ناحیه صنعتی تاکید کرد.

هاشمی همچنین از انجام طرح ساخت پل بر روی رودخانه فصلی واقع در مسیر جاده ورودی ناحیه صنعتی خبر داد و گفت: این طرح تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار