مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس گفت: مبلغ ۲۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای آزادی ۱۶ زندانی در استان درنظر گرفته شده است.

حسین پور نورعلی در دیدار با مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در زمینه کمک‌های معیشتی و اشتغال محور می‌توانیم بخشی از کمک‌ها را به سمت مجموعه زندان‌ها هدایت کنیم و در حد بضاعت منابع خوبی به سمت زندان سوق دهیم.

او گفت: در مرحله اول همکاری با مجموعه زندان‌های استان امسال تعداد ۷۲۰ بسته به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان برای خانواده‌های زندانیان نیازمند زیرپوشش انجمن‌های حمایت پیش بینی شده است که همزمان با ۵ خرداد روز ملی نسیم مهر بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس گفت: مبلغ ۲۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیز برای آزادی ۱۶ زندانی در استان درنظر گرفته شده .

پورنورعلی گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی دندانپزشکان برای کمک به زندانیان نیازمند در دستور کار قرار می‌گیرد و خانواده‌های زندانیان که در محله‌های زیرپوشش ستاد قرار دارند زیر چترحمایتی قرار می‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز گفت: جامعه هدف ما، شهری در قلب شهر بزرگ شیراز در مرکز استان و شهرستان‌ها قرار دارند و بالغ بر ۶۰ درصد این افراد به خاطر مشکلات اقتصادی و فقر گرفتار جرم شده اند.

اسحاق ابراهیمی گفت: این افراد نیازمند حمایت در زندان‌ها به کمک همه ما نیاز دارند. اگر بخواهیم اصولی برنامه ریزی کنیم می‌توان اولویت‌های ستاد را براساس ضرورت‌ها به سمت زندان‌ها نیز هدایت کرد.

او گفت: بحث حرفه آموزی در زندان‌ها یکی از ضرورت‌هایی است که مورد توجه مسئولان سازمانی است و به دلیل اهمیت موضوع، ۵۳ رشته حرفه آموزی در سطح زندان‌های استان برای آموزش زندانیان درنظر گرفته شده و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که آموزش‌ها هدفمند و براساس نیاز بازار باشند.

ابراهیمی گفت: هدف و اولویت اصلی ما، پس از کسب مهارت آموزی، توانمندسازی افراد و هدایت آنان به سمت بازار کار و تولید است اگر بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم کنیم معیشت خانواده‌ها تامین و امنیت بیشتر در جامعه حاکم و گرایش به جرم کمتر می‌شود.

او گفت: با توجه به اینکه خانواده زندانیان در شرایط اقتصادی کنونی بسیار مستاصل هستند انتظار داریم که در زمینه تامین بسته‌های معیشتی و کمک‌های مالی ستاد اجرایی بیش از پیش همکاری لازم رو با ما داشته باشد که بتوانیم این خانواده‌ها رو به لحاظ معیشتی تامین نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار